Het ei was eerder dan de kip

• Admin

bewijs maar eens dat ik ongelijk heb…

Jullie hebben 1000 posts om mij ervan te overtuigen dat ik ongelijk heb.

• Er was eerst een andere soort vogel die een ei heeft gelegd die door een lang proces van evolutie een kippen ei is geworden. Dus het ei was eerst, maar de moeder van het ei was een soort hybride kip/vogel.

• Ik overtuig je bij dezen dat je ongelijk hebt.

• Je hebt ongelijk

• Moderator

Met behulp van een hightech computer, genaamd HECToR, hebben de wetenschappers de moleculaire structuur van een eierschaal bekeken.

Hiermee ontdekten ze dat het eiwit, met de naam OC-17, werkt als een katalysator die de vorming van de eierschaal versnelt. Deze harde schaal is essentieel voor het kuikentje dat zich binnenin het ei ontwikkelt.

“Er werd lange tijd gedacht dat het ei eerst kwam, maar nu hebben we wetenschappelijk bewijs dat laat zien dat de kip eigenlijk eerst kwam”, vertelt professor Colin Freeman van de Universiteit van Sheffield.

Wat bleek: voor de vorming van een eierschaal is een bepaalde proteïne onmisbaar. En die proteïne, ovocledidin-17 heet-ie trouwens, komt alleen voor in de eierstokken van een kip. Om een lang verhaal kort te maken: geen ei zonder kip, dus de kip was eerst.

• @KEEN ik sla je eerst met een kip en dan met een ei. Denk dat je ongelijk dan wel is bewezen.

• De kip was eerder. Overtuig mij maar dat ik ongelijk heb.