Eindelijk een zeep gemaakt!

• Nouja, niet helemaal, aangezien ik ook nog 2 gietzepen heb gemaakt maar dat vind ik niet meetellen. Maar ik heb net dus een CP-zeep gemacht.

Met een nieuw recept. Ik hoop dat ie een beetje lukt, aangezien er wel veel vloeibare vetten in zitten (dan kan de zeep zacht worden). En ik ben een beetje uitgeschoten met de kleurstof. Maargoed, ieder begin is er eentje, als ik morgen (of vrijdag) mijn geld heb ga ik er nog 1 maken. Of 2. Of meer. Zoveel tijd kost het ook weer niet. Er zit trouwens een mannengeurtje in.

0_1492450967267_IMG_20170417_192503_839.jpg

Zodra de zeep hard is (dat kan morgen al zijn, maar ook pas over een week) ga ik hem snijden en komen we te weten hoe de binnenkant eruit ziet! Dus stay tuned!

Edit: oja de zeep is 100% veganistisch, maar niet palmvrij. Ik ben nog op zoek naar een goede, palmvrij, veganistisch samenstelling met langzame trace. Dat is nog best moeilijk.

• Update: zeep is nu nog zacht dus ik denk dat we dit als een mislukt experiment kunnen beschouwen

• Admin

@bloemie Ahw wat jammer :(
    Ik vind hem er best cool uitzien!
    Laten we hopen dat de zeep je verrast en alsnog uithardt!

• @Wicket zegt in Eindelijk een zeep gemaakt!:

@bloemie Ahw wat jammer :(
    Ik vind hem er best cool uitzien!
    Laten we hopen dat de zeep je verrast en alsnog uithardt!

Ik ook! Heb er een hard hoofd in, aangezien er heel veel amandelolie in zit. maarja, wie weet wat er is gebeurd als ik thuiskom?

• @bloemie Kon toch een week duren zelfs? Ziet er super pretty uit!

• @heey321 zegt in Eindelijk een zeep gemaakt!:

@bloemie Kon toch een week duren zelfs? Ziet er super pretty uit!

In de meeste gevallen is het, door het toevoegen van hitte binnen een dag hard. Het verzepingsproces kan een week duren.

• @heey321

Zie nu net dat ik een foutje heb gemaakt. :p
    Het kan inderdaad een week duren voordat het hard is, maar de vaste vorm is binnen een dag gedefinieerd. Het kan tot een week duren tot je er niet meer in kan knijpen, zegmaar. Mijn zeep was vanochtend nog blubber, dan is er iets niet goed.

• Heb je hem weg gegooid? :(

• @heey321 zegt in Eindelijk een zeep gemaakt!:

Heb je hem weg gegooid? :(

Hij zit nog in de mal maar is nog steeds zacht. Denk niet dat ik hem er heel uit kan halen.

Log in to reply