Ik sta alleen op het schoolplein

• Ik sta alteid alleen op het schoolplein ik heb geen vriendinnetjes in de pauze mag ik niet bij de meisjes staan uit mijn groep
    ik wil meer praate met de meisjes en vriendinnen worden maar ze willen dat niet ik zit in de brugklas ik ga na de zomer vakansie naar een andere school maar ben bang dat daar hetzelfde is en ik ook alleen sta op het schoolplein
    bij gijm kiesze ze mij alteid het laatste en dat vind ik niet leuk niemand wil mij in het groepje hebben
    hoe kan ik veranderen en wat moet ik doen op school en in de pauze

• Blogger

Gelukkig dat je na de zomervakantie naar een andere school gaat!

Hoezo willen ze dat niet? Hebben ze gezegd waarom of doen ze gewoon dom?

Ik zat in de brugklas in dezelfde situatie, niemand wilde iets met mij doen, ze vonden mij dom en wilden niet met me omgaan, maar toen ik moest samenwerken met iemand, vonden die mensen mij opeens wel aardig.

Wat ik ook merkte, is dat als ik subtiel mijn mening gaf, dat ze toch dachten van: o die heeft ook interesses/die heeft ook een leven! Zit je naast iemand in de les of zit je helaas alleen? Als je naast iemand zit, kun je bijvoorbeeld zeggen: ik ben afgelopen weekend naar die film gegaan, hoe vond jij die film? Je weet vast wel iets wat jij hebt meegemaakt dat weekend of die dag. Of iets met de actualiteit, heb je dit of dat in het nieuws gezien?

Heb je naast de meiden ook jongens in de klas? Hoe is de band tussen jullie?
    Heb je buiten school wel vrienden?