Copyrights?

• Ik heb dus een webshopje geopend voor designs op kleding, maar voordat ik er echt serieus mee aan de slag ga…ik wil vooral chars gaan gebruiken uit cartoons etc.
    (Patrick Ster/Donald Duck/Pokémons etc.)
    Hoe zit het met de copyrights op dit soort onderwerpen?

En indien het mag, hoor ik ook graag jullie mening over de stijl, het is vooral fitness gefocussed.
    https://shop.spreadshirt.nl/PimArt/

• Global Moderators

Commercieel gebruik van cartoon karakters lijkt me inderdaad niet de bedoeling.

Inb4 nickelodeon op je dak

• Dat zou zuur zijn, dus ik moet nu contact opnemen met Nickelodeon, Disney (en wie gaat er over Pokémon?) om toestemming te vragen?

• Admin

Disney heeft onlangs nog een bedrijf flink laten dokken voor het onrechtmatig gebruik van Disney Characters.

Hier staat hoe je een licentie kan krijgen
    http://smallbusiness.chron.com/license-sell-disney-characters-products-21576.html

• Thanks, ik heb de shop even op inactief gezet voordat ik straks dikke pech heb.

• Admin

btw Ik weet van Nintendo en Gamfreak dat ze over het algemeen niet moeilijk doen als je het van tevoren netjes aangeeft dat je hun characters wilt gebruiken.

• @KEEN Chill, thanks :).

• Ik heb contact opgenomen met Disney, Nintendo en Nickelodeon…ik hoop dat ze het goedkeuren!

• Van Disney al een antwoord gekregen, ben doorverwezen naar hun licensing afdeling…lees ik zojuist dit op die site:
    “it can take up to eight (8) weeks before receiving a response.”

DAYUM

• Als ik op uw website link klik krijg ik de volgende mededeling.

‘‘Deze shop is niet actief
    Jammer, de shop is nog niet geactiveerd. Kom een andere keer terug.’’

• Admin

@Censuur

@Buffela zegt in Copyrights?:

Thanks, ik heb de shop even op inactief gezet voordat ik straks dikke pech heb.

• @Censuur Laat maar weten als je een linkje er naar wilt zodra het online komt (als het toegestaan is wil ik sowieso een topic voor de designs aanmaken).

• Admin

als het toegestaan is

ga je gang

• @Buffela zegt in Copyrights?:

@Censuur Laat maar weten als je een linkje er naar wilt zodra het online komt (als het toegestaan is wil ik sowieso een topic voor de designs aanmaken).

Waarom zou dat niet toegestaan zijn?

• @bloemie Gezien ik het uiteindelijk voor verkoop wil gebruiken is het een vorm van reclame.

• @Buffela zegt in Copyrights?:

@bloemie Gezien ik het uiteindelijk voor verkoop wil gebruiken is het een vorm van reclame.

Of een persoonlijk verhaal over hoe jij van plan bent om een shop te beginnen en wat je precies gaat verkopen!

• Het scheelt nogal omdat we je langer kennen dan vandaag @Buffela :p

• Weet ik, maar alsnog zal ik rekening houden met die grens :P.

• Zojuist contact met Disney gehad, fijne support!

Yasemin A: Hi, how may I help you?
    Pim: Hello Yasemin, I was wondering if I am permitted to print designs of Disney characters on shirts. I could not find clear information regarding this.
    Pim: The designs are made in photoshop.
    Yasemin A: Was this to sell at your company?
    Pim: Not really a company, more a side profit (based upon my hobby) to my current full job.
    Yasemin A: Thanks.
    Pim: I work at a fitness/welness centrum, where adults/kids would both apreciate some humoristic disney shirts.
    Yasemin A: Ok.
    Yasemin A: Hi i would need to get this matter escalated to our head office.
    Yasemin A: I will need to contact number, full name and email address?
    Yasemin A: It can take up to 3 working days to get an response from our head office.
    Pim: By contact number you mean my telephone?
    Yasemin A: Yes.
    Pim: Alright,
    Pim: My full name is Pim -
    Pim: Email: -
    Pim: Telephone: -
    Yasemin A: Which country is this?
    Pim: The Netherlands
    Yasemin A: Is that with the area code?
    Pim: My written english is better compared to spoken, so if possible I prefer contact by e-mail :).
    Pim: I am not sure about the area code
    Pim: 032 possibly.
    Yasemin A: That’s not a problem.
    Pim: +31 is the area code
    Yasemin A: As soon as we get an response from our head office, we will be in contact via email.
    Pim: Perfect, thank you very much for your help :).
    Yasemin A: Is their anything else i can help you with Pim?
    Yasemin A: You’re welcome.
    Pim: At this moment the t-shirt ‘business’ is the only thing I was wondering about, in case I have any other questions I’ll report back.
    Pim: Have a nice day, thanks again!
    Yasemin A: Thank you for contacting us, have a Magical day.

• Admin

Pim: I am not sure about the area code
    Pim: 032 possibly.

+31

nvm

Log in to reply