Is vriendschap tussen man en vrouw mogelijk?

• Ik ben Zina (fictieve naam) en ik ben opgegroeid in moslimgezin. Daar leerde ik dat vriendschap tussen man en vrouw niet mogelijk is omdat een van de 2 gevoelens zal krijgen voor de andere. Als je getrouwd bent dan is vriendschap tussen man en vrouw verboden.

Er zijn nu slechte dingen gebeurd en ik laat mijn geloof en moslimschap vallen. Ik ben uit de wereld van moslim gestapt en woon nu in een huis met andere mensen die zijn niet moslim. Maar het is voor mij heel moeilijk vriendschap te maken met andere man. Omdat ik nog geloof dat vriendschap tussen man en vrouw niet mogelijk is omdat ik dat heb geleerd.

Ik wil u vragen hoe u het mogelijk maakt een vriendschap te hebben tussen man en vrouw. Want ik wil vriendschappen maken maar ik vind het hard.

Vriendelijk groeten,
    Zina 19 jaar en ex-moslima.

• Het werkt net zoals een normale vriendschap: jij en de ander hebben een klik, dus jullie groeien naar elkaar toe en zo ontstaat een vriendschap. Enige waar je een beetje op moet letten is dat mannen wel snel seks van je willen :x :’)

• Hoe kom je erachter als een man seks wilt en hoe kom je erachter als een man niet seks wilt?

• Als je vanaf het begin duidelijk maakt dat je geen relatie wilt (al zeg je maar dat je al bezet bent) moet het prima mogelijk zijn. De meeste mannen zullen normaal doen en er kan prima een vriendschap ontstaan als je normaal doet :)

• @heey321 zegt in Is vriendschap tussen man en vrouw mogelijk?:

Als je vanaf het begin duidelijk maakt dat je geen relatie wilt (al zeg je maar dat je al bezet bent) moet het prima mogelijk zijn. De meeste mannen zullen normaal doen en er kan prima een vriendschap ontstaan als je normaal doet :)

Inderdaad, als je zegt dat je bezet bent helpt het een hoop. Ik heb vooral gemerkt dat als mannen doorhebben dat je vrijgezel bent, ze door proberen te drammen. Daar moet je boven staan!

• Admin

@bloemie Of zeggen dat je op vrouwen valt. Maja dan kunnen er weer roddels rondgaan en verhalen eigen levens lijden enzo

• @KEEN zegt in Is vriendschap tussen man en vrouw mogelijk?:

@bloemie Of zeggen dat je op vrouwen valt. Maja dan kunnen er weer roddels rondgaan en verhalen eigen levens lijden enzo

Ik heb heel vaak meegemaakt dat als ik zei dat ik op vrouwen viel (dat is ook zo), dat mannen gingen vragen hoe ik naar bed ga met vrouwen en of dat geil is en of hij mee mag doen. Niet echt een succes dus.

• Admin

@bloemie dan heb je toevallig de pech dat je alleen maar zolderkamerautisten aantrekt.

Hier in limburg is dat niet, want limburg is beter!

• @KEEN zegt in Is vriendschap tussen man en vrouw mogelijk?:

@bloemie dan heb je toevallig de pech dat je alleen maar zolderkamerautisten aantrekt.

Hier in limburg is dat niet, want limburg is beter!

Die pakken altijd de zwakste slachtoffer ja omdat ze zelf ook zo slap als de neten zijn

• @Zina-Abena zegt in Is vriendschap tussen man en vrouw mogelijk?:

ex-moslima

Nu is het mogelijk.

Log in to reply