Ben ik wel goed genoeg voor mijn vriendinnen?

• Hallo jongens en meisjes, ik ben onzeker over iets wat er gaande is en daar wil ik graag advies voor krijgen.

Ik heb 3 vriendinnen en ik heb het idee dat ze mij gebruiken als de andere vriendinnen niet kunnen of niets willen doen. Ik gebruik even andere namen omdat ik niet wil dat als ze gaan googlen op de namen dat ze dan zien dat ik daar onzeker over ben en mij daarmee gaan pesten.

Anne is een vriendin en ze zit al vanaf de kleuterschool bij mij in de klas. We hebben veel samen gedaan en zijn ook een keer samen op vakantie gegaan. Maar na groep 8 is ze heel veel om gegaan met Chrissy. Ze is ook een vriendin van mij maar ze zijn samen veel dingen gaan doen en spraken met elkaar af om huiswerk te maken en hebben mij vaak laten staan.

Ik zocht contact met een ander meisje in mijn klas en dat was Linda. Ik deed bijna dezelfde dingen met Linda als met Anne en we werden vriendinnen. Op mijn verjaardag kwamen Anne en Chrissy ook en met ons viertjes hebben we een leuke verjaardag gehad en hebben we daarna veel leuke dingen gedaan. Ik ben iets voor de zomervakantie jarig en wij hebben met 4en de hele zomervakantie leuke dingen gedaan.

Toen we weer naar school gingen merkte ik dat Anne en Chrissy altijd samen huiswerk maakte en dat ze Linda ook vaak vroegen of ze mee wilde doen. Alleen als iemand niet kon of geen zin had vroegen ze aan mij of ik zin en tijd had om samen huiswerk te maken. Maar ik ben dan heel blij dat ze mij vragen, maar elke keer als ze me niet vragen dan voel ik me kut en kan ik niet goed met de telleurstelling omgaan.

Met Linda heb ik niet meer zo goed contact als voordat ik haar voorstelde aan Chrissy en Anne. Ik ben bang dat A en C Linda van mij af hebben gepakt en ik vraag me ook af of ik wel goed genoeg ben voor mijn vriendinnen. Ik weet niet wat ik moet doen. Ik heb nu samen met Chrissy ook een schoolopdracht en ze heeft bij de leraar aangegeven dat ze liever niet met mij werkt maar met Anne. Daar ben ik ook verdrietig door geworden.

Wat moet ik doen? Ik ben bang dat als ik andere vriendinnen zoek dat ze die ook van mij gaan afpakken, ik weet ook niet of dit mijn vriendinnen zijn. Want ze doen ook soms heel gemeen tegen mij en sluiten mij buiten het groepje. Maar als ze niemand anders hebben dan ben ik goed genoeg. Maar daarna weer niet als de andere vriendinnen weer tijd hebben.

wat moet ik doen?

• @1Dgirl zegt in Ben ik wel goed genoeg voor mijn vriendinnen?:

Wat moet ik doen?

Geen aandacht en energie steken in die dozen die je vriendinnen moeten voorstellen maar meiden zoeken die wel echte vriendinnen voor je zijn.

• @King Er zit niemand anders in mijn klas die mijn vriendin wilt zijn :(

• Zoek buiten school naar nieuwe vrienden, hou deze wel bij je voor op school maar laat ze daarna ook gewoon gaan als ze zich zo blijven gedragen. Heb je helemaal niks aan. Ook als je in gesprek gaat met ze denk ik dat het er niet beter op word. Schijnbaar hebben ze een grotere klik met elkaar, kun je niet forceren. Tis heel lullig wel maar je moet jezelf niet veranderen. Misschien ook met de jongens proberen op de schieten?

Log in to reply