Nike lanceert een hoofddoek: 'We willen vrouwen motiveren te gaan sporten'

• 3ZoHbB6.jpg

Vrouwen kunnen deze lente eindelijk een hoofddoek aanschaffen speciaal om in te sporten. Nike wil het makkelijker maken voor islamitische en Arabische vrouwen over de hele wereld om te gaan sporten.

Eerder dit jaar bracht het sportmerk al een filmpje uit waarin het product werd getoond. Voor vrouwen in Arabische landen is het niet vanzelfsprekend om te trainen en al helemaal niet als er mannen trainen. Nike wil dat taboe graag doorbreken met de Nike Hajib Pro.

Lastig om de perfecte hoofddoek te vinden
    “We hoorden dat vrouwen op zoek waren naar een hoofddoek tijdens het sporten”, laat een woordvoerder van Nike weten op de website. “We wilden niet alleen een product maken voor islamitische en Arabische vrouwen. We willen het makkelijker maken voor vrouwen, die normaal niet sporten vanwege hun sluier, om naar buiten te gaan.”

Najima van het blog Healthysisters vindt de hoofddoek een goede aanvulling. “Het is best lastig om de perfecte hoofddoek voor tijdens het sporten te vinden. Vooral in de zomer is het erg zwaar omdat de warmte niet weg kan. Ik ben vooral nieuwsgierig naar het materiaal van de hoofddoek van Nike.”

Hijab op de Olympische Spelen
    Nike werkte meer dan een jaar aan de speciale hoofddoek. Het merk werd geïnspireerd door de Zuid-Arabische sprinter Sarah Attar die in tijdens de Olympische spelen in London haar hoofddoek droeg.

De doek is gemaakt van een licht materiaal met kleine gaatjes die voor ventilatie zorgen tijdens het sporten.

© Editie NL

• Ik vind het een goed iets. Als het helpt om de emancipatie op gang te brengen in dat soort landen, is het alleen maar goed.

• Ik heb eens gedate met een moslima. Het brave onderdrukte image is onder de lakens nauwelijks aanwezig :’)

• Goed initiatief van Nike.

@Just zegt in Nike lanceert een hoofddoek: 'We willen vrouwen motiveren te gaan sporten':

Ik heb eens gedate met een moslima. Het brave onderdrukte image is onder de lakens nauwelijks aanwezig :’)

Dat is al de 3e keer dat je dat zegt :p

Log in to reply