Verlaten autogarage/-sloperij Keulen

• Op zoek naar een Hall of Fame. Dat was onze missie afgelopen weekend, toen we een stedentrip naar Keulen deden. Onze ouders en broer gingen andere dingen doen, dus we waren vrij om te gaan en te staan waar we wilden. Na wat kinderen geterroriseerd te hebben in een speeltuin gingen we. Alleen… waar is de HOF? Die was nergens te bekennen.

Toen we de straat in liepen konden we het al niet voorstellen, we zaten midden in een nette woonwijk. Maar in een tunneltje onder de gebouwen zagen we graffiti. Prikkeldraad. Verroeste platen. Planten die daar niet hoorde. En een kapotte deur. heh? Een verlaten gebouw is het laatste wat we hier verwachtten. Een duwtje tegen de deur en we waren binnen.

Alles zat vol met graffiti. Op de muren, op het plafond, echt overal was graffiti te vinden. Ook blikken, maar vooral papieren van het bedrijf. Van 1974 tot 1994. We vermoeden dat het rond 1995 of 1996 in verval is geraakt, want papieren van daarna zijn er niet. Wat ook opviel is dat alles te maken had met auto’s. Dat auto’s teruggevorderd werden van klanten, reparatiefacturen, de ADAC kwam ook voorbij. Hier trek ik de conclusie dat het ooit een autoverkoper is geweest. En een sloper. Volgens het internet.

Sorry voor de donkere foto’s, ik kan ze helaas niet editen.
    ogGUuZtl.jpg
    QUQUXmSl.jpg
    gaLx4Qfl.jpg
    57beNfZl.jpg

RvjUDuzl.jpg
    Dit is de uitzicht vanaf het balkon. (Jaja, wat een luxe he!)

Achter ons was ook een grote schuur, met machines en shit, die half ingestort was. En er was ook een grote vlakte die erbij hoorde. Binnen was het niet zo boeiend, alles was onder de graffiti en papieren, het was een teringbende.

Hier zie je een klein stukje van die schuur:
    TDPCqbBl.jpg

Het is duidelijk dat iemand hier gewoond heeft. Er stond nog een blik met peren die al een half jaar over datum was, die zal er vast niet meer zijn :P

De moeite waard? Als je van graffiti en chaos houdt ja. Hier nog een paar foto’s van de pieces die we zagen.
    2J3bBs6l.jpg
    w6UtT6Bl.jpg
    VmxD2wvl.jpg

P.s.
    Ik kwam er net achter dat die HOF aan de andere kant van de muur zit… :’) binnenkort weer terug dus

• Hhahaha je bent er net langsgelopen dan :P Vette foto’s, zou ik niet durven

• @heey321 zegt in Verlaten autogarage/-sloperij Keulen:

Hhahaha je bent er net langsgelopen dan :P Vette foto’s, zou ik niet durven

Hoezo zou je niet durven? Als je een beetje uitkijkt gebeurt er niks :)

• @bloemie Ja gewoon verlaten terreinen enzo, jeugd trauma’s met Silent hill spelen ofzo

• Urban exploring <3

De donkere foto’s passen juist perfect bij de omgeving waarin ze geschoten zijn. Ik heb aardig wat urban exploring verhalen en foto’s gezien en gelezen, maar jij hebt alles in beeld gebracht zonder aanpassingen of bewerkingen.

Als je dit vaker doet ben ik heel erg benieuwd naar je andere foto’s en verhalen.

• @Just zegt in Verlaten autogarage/-sloperij Keulen:

Urban exploring <3

De donkere foto’s passen juist perfect bij de omgeving waarin ze geschoten zijn. Ik heb aardig wat urban exploring verhalen en foto’s gezien en gelezen, maar jij hebt alles in beeld gebracht zonder aanpassingen of bewerkingen.

Als je dit vaker doet ben ik heel erg benieuwd naar je andere foto’s en verhalen.

Dankje. Ik wilde ze juist feller maken om de kleuren van de graffiti te highlighten, aangezien ik die plek zo zag.

Heb nog zat andere gebouwen bezocht, maar het meeste valt niks zinnigs over te zeggen, want ik ging met een vriend die alleen de bekende plekken wilde aandoen omdat bang