KEEN

Zweetgeur vriendin

• Ik ben een jongen van 17 jaar en ik heb een relatie met een meisje van 15 jaar. Ze geeft niet zo veel om uiterlijke verzorging en daar schaam ik mij voor als ik naast haar loop. Het is al zo erg dat mijn ouders nare opmerkingen maken naar mij als zij er niet bij is. Mijn vrienden valt het ook op dat ze stinkt en uit respect voor mij zeggen ze niks tegen haar en pesten ze haar ook niet er mee.

Soms slapen we samen in een bed en dan ruik ik haar heel sterk. Ik gebruik vaak het smoesje dat ik zin heb om te douchen en of ze met me mee wilt gaan. Heel vaak wilt ze dit ook wel en na het douchen ruikt ze iets frisser en dan wil ik er wel naast liggen. Maar anders wacht ik tot ze slaapt en ga ik op de bank liggen of op een matras aan de andere kant van de kamer.

Subtiele hints werken niet of heeft ze niet door. Ze gaat niet elke dag douchen en deo gebruikt ze ook niet. Ik weet dat ze gepest is met haar lichaamsgeur dus ik wil haar niet ongelukkig maken door te vertellen dat ze een aanwezige lichaamsgeur heeft. Maar hoe kan ik haar duidelijk maken dat met een beetje meer aandacht voor lichaamshygiëne de geur een stuk minder is.

Ik weet dat het laat is en dat ik voor nu geen antwoorden of tips krijg, maar ik hoop dat morgen als ik uit school kom er wat tips in staan die ik kan gebruiken.

Ik wil nogmaals benadrukken dat ze heel erg gepest is door haar lichaamsgeur en dat ik in de 7 maanden dat wij nu iets hebben nog nooit een opmerking heb gemaakt over haar lichaamsgeur. Ik weet ook niet of ik dit haar kan zeggen omdat ik bang ben dat ze bij mij weg gaat en dat ze denkt dat ik haar ga pesten ermee.

• Als je samen een relatie hebt moet ze toch wel begrijpen dat als je zoiets tegen haar zegt het geen pest gedrag is.
    Angst voor weg gaan zal vast niet op 1 (hoe gevoelig het ook is) opmerking gebaseerd zijn, zo wel dan is naar mijn mening de relatie niet stabiel.

Zeg het gewoon neutraal, het houd je tegen om een nog betere partner/vriend te zijn.

• Global Moderators

Tja, de ene persoon heeft een sterkere geur dan de ander. Maar als ze er zelf van bewust is en er zelfs mee gepest is snap ik niet helemaal waarom ze niet wat vaker gaat douchen en deo gebruikt. Een fatsoenlijke deo doet echt wonderen.

• Wordt ze nu ook gepest?

Zo ja, dan kun je dat misschien voorzichtig, maar direct tegen haar zeggen en haar deodorant cadeau doen, of een lekkere parfum. En als ze dat gebruikt complimenten geven over dat ze lekker ruikt.

• Herkenbare situatie wel, ik heb ook echt jaren geen deo gebruikt, echt pas vanaf mijn zestiende. Ik rook mijn eigen geur niet en het kon me ook niet schelen dat andere mensen mij vonden stinken. Tot ik een keer in de lift stond met de halve familie en oma zei: allejezuskanker bloemie jij stinkt echt een uur in de wind ga deo gebruiken ofzo viezerik, heel de lift is vergeven van jouw stank. Toen moest ik deo gebruiken van mijn moeder en zo is het erin geslopen

• Haar elke dag vragen of ze mee gaat douchen. Dan komt die routine erin en gaat ze uit zichzelf douchen.

• Global Moderators

@bloemie Oma +1 :P

Iedereen moet deo gebruiken, ook als je denk dat je het niet nodig hebt omdat je zelf vind dat je niet stinkt. Guess what, je stinkt wel, ga maar snel deo kopen.

• Bedankt voor jullie tips ik ga daar iets mee doen.

• @I'm.oniem2 zegt in Zweetgeur vriendin:

Bedankt voor jullie tips ik ga daar iets mee doen.

Laat je weten hoe het is gegaan? :)

Aanmelden om te reageren