Hoogtepunten Rode Hoed debat - RTL NIEUWS

• Admin

Afgelopen zondag was het eerste grote tv debat voor de komende verkiezingen op RTL4 te zien. Ik heb het zelf gekeken op het laatste half uur na.
    Hier vind je een filmpje met de hoogtepunten uit het debat.

Wat ik van het debat vond.
    Ik vond het erg zwak, er werd erg veel om zaken heen gedraaid. Ik behoor nogsteeds tot een zwevende kiezer en weet nog niet precies wie ik mijn stem ga geven.

Als je een rtlxl account hebt kun je het hele debat hier gratis terugkijken:
    http://www.rtl.nl/gemist/rtl-rode-hoed-debat/

Komende zondag is het carre debat, ik ben benieuwd of daar wat duidelijkheid en echte antwoorden uit gaan komen.

Zijn er mensen hier die naar het debat op zondag gaan kijken? Of hebben jullie allemaal je keuze al gemaakt?

• Beetje vingertjes wijzen dit. Kijk naar wat je zelf belangrijk vind, doe de stemwijzer en bekijk de punten van de programma’s. Dat is hoe ik het heb gedaan. Twijfel zelf tussen GroenLinks en Partij voor de Dieren (ongelukkige naam maar bijna het zelfde al GL, alleen minder drama enzo)

• Wat een gebekvecht heel de tijd, het is net Hilary vs Trump maar dan met meer mensen (en iets minder persoonlijke klets).
    Stemwijzer heeft bij gezegd 65+ als beste overeenkomst, en PVV + Het forum voor democratie op een gedeelde tweede plaats.
    Een van die 3 zal het ook zeker worden.

• Global Moderators

@Buffela zegt in Hoogtepunten Rode Hoed debat - RTL NIEUWS:

Wat een gebekvecht heel de tijd, het is net Hilary vs Trump maar dan met meer mensen (en iets minder persoonlijke klets).
    Stemwijzer heeft bij gezegd 65+ als beste overeenkomst, en PVV + Het forum voor democratie op een gedeelde tweede plaats.
    Een van die 3 zal het ook zeker worden.

Ik had bijna hetzelfde.
    Forum voor Democratie
    PVV
    SP

• @Eximius SP en PVV zijn toch wel twee hele verschillende partijen :P

Maar @Buffela en @Eximius , overwegen jullie het ook om op de PVV te stemmen? En hoezo? (gewoon een nieuwsgierige vraag, niks geks ofzo)

• @heey321 Jazeker, het feit dat het een deel van mijn standpunten heeft en ze populairder zijn is voor mij reden genoeg.
    Gezien de PVV afgelopen tijd veel aandacht heeft getrokken is het voor vele een makkelijke optie, kortom ik kan voor 65+ stemmen die iets meer bied maar met een kleinere kans dat het uitkomt (voor zover politiek werkt), of voor PVV die minder bied maar met meer kans dat het uitkomt.

NQxXjZe.png

• Global Moderators

@heey321 Je zou denken dat ze heel veel van elkaar verschillen maar in de stemwijzer zijn het toch echt maar een stuk of 5 vragen waar ze van elkaar verschillen.

Eigenlijk zijn het puur de echte rechtse (anti islam / anti immigratie) stellingen waarbij de SP het niet eens is met de PVV en voor de rest zitten ze aardig op één lijn.

Of ik het ook overweeg om PVV te stemmen? Ja.
    Niet dat ik zelf nou zo super rechts ben maar het wordt tijd dat er een nieuwe wind gaat waaien in de politiek.

• @Eximius @Buffela Ik weet niet of jullie dit filmpje hebben gezien, maar dit legt heel goed uit wat mijn ‘‘probleem’’ met Wilders is, apart van zijn standpunten. Nee het is geen haatzaaiend filmpje met gebash op Wilders, ook als eventuele kiezer interessant.

• Oei, die is lang, maar zal eens kijken.

• Kijkt toch lekker weg, heeft zeker een punt.
    Ahwel, dan word het de ouwe lullen partij of FVD, geen ramp :P.
    Ik zie wel of de #hoedan nog wat gaat uithalen.

Log in to reply