Lippiercing

• Ik zeur tegen mijn ouders al heel lang dat ik een lippiercing wil. Eentje voor onder de lip aan de rechterkant vind ik wel leuk. Ik wil dit al heeel erg lang hebben. Ik heb informatie gelezen ik weet wat de risico’s zijn en mijn nichtje heeft het gefotosopt en ik ben er verliefd op geworden.

Mijn ouders keuren niet goed dat ik met een piercing door het leven ga. Ik smeek elke avond maar ze blijven zeggen nee nee en nog eens nee. Als ik 18 ben mag ik zelf weten wat ik doe maar daarvoor moet ik luisteren naar mijn ouders en die zeggen nee is nee. Ik heb vaak ruzie met mijn ouders want ik wil weten wrm ze niet willen dat ik een piercing zet. Ik krijg geen duidelijke antwoorden terug. Alleen maar dat zij het lelijk vinden en dat het niet bij mij past. HAlloo dat mag ik zelf weten wat ik wil… toch?

Gisteravond was mijn vader boos geworden. Zo boos ha dik hem niet eerder gezien… Hij schreeuwde tegen mij dat ik moest ophouden met zeuren en dat dat oerlelijke ding niet in mijn lip gaat voor mijn 18e. (ik ben nu net 15 geworden moet nog bijna 3 jaar wachten)

Ik lag te huilen op bed mijn vader heeft dingen gezegd die fcking zeer doen en ik weet niet of ze wel van mij houden? wrm zou je e rniet mee kunnen leven als je dochter een lippiercing heeft? De dingen die mijn vader gezegd heeft doen mij veel zeer… band tussen mij en ouders gaat ook fucking kut nu… ik weet niet meer wat ik moet doen. Als ik die pierce zet ben ik bang dat mijn vader hem eruit trekt als ik slaap want dat heeft hij gezegd en dat doet fucking pijn als je vader dat zegt

Heeft iemand tips voor mij wat ik beste kan doen?

Zahra

• Ophouden met zeuren en accepteren dat je moet wachten.

• Waarom keuren je ouders het niet goed dan?

• @Vink dat weet ik niet. Ze komen niet met duidelijk antwoorden. ze vinden het oerlelijk zijn bang dat ik verkeerde keuze maak. Maar is mijn lichaam ik bepaal dat en ik loop al 2 jaar met deze keuze rond. Ik wil hem graag hebben maar ouders zeggen nee is nee en blijft nee.

• Wat als je er eentje laat zetten en ze komen erachter? Hoe zouden ze dan reageren?

• @bloemie mijn vader knipt hem eruit als ik lig te slapen of hij trekt hem uit woede eruit als ik thuis kom en geeft me een draai om mijn oren.

• @idiootje zegt in Lippiercing:

@bloemie mijn vader knipt hem eruit als ik lig te slapen of hij trekt hem uit woede eruit als ik thuis kom en geeft me een draai om mijn oren.

Je vader heeft echt een probleem als hij dat wilt doen. Krijgt hij hulp van een psycholoog?

• @Vink zegt in Lippiercing:

@idiootje zegt in Lippiercing:

@bloemie mijn vader knipt hem eruit als ik lig te slapen of hij trekt hem uit woede eruit als ik thuis kom en geeft me een draai om mijn oren.

Je vader heeft echt een probleem als hij dat wilt doen. Krijgt hij hulp van een psycholoog?

Dit dus. Die gast spoort echt niet als hij dat echt doet.

• Ouders die zeggen “Nee is nee omdat ik het zeg!” Zijn niet stabiel genoeg om kinderen op te voeden. Ze weten vaak ook niet in welke wereld een kind leeft en hebben het te druk met werk, hobby en/of verslaving.

• Admin

@idiootje zegt in Lippiercing:

Als ik die pierce zet ben ik bang dat mijn vader hem eruit trekt als ik slaap want dat heeft hij gezegd en dat doet fucking pijn als je vader dat zegt

Dat je dat ding nog je vader noemt :x

Wachten tot je 18e en dan je lichaam vol met ijzer knallen :)

• Vaak zeggen ouders nee met de beste bedoelingen. In dit geval is dit iets wat ook zichtbaar is als je bijvoorbeeld solliciteert voor een baan. Er zijn nog veel meer redenen te bedenken waarom ze zeggen dat dit niet mag. Maar ga er maar van uit dat ze het zeggen met de beste bedoelingen. Als ik jou was zou ik dit onderwerp voor een tijd laten rusten zodat de band tussen jou en je ouders kan herstellen. En wanneer je het er niet of zelden meer over hebt zullen je ouders dat een stuk volwassener van je vinden ten opzichte van dat je er iedere dag om vraagt. Als je het er een periode niet over hebt geeft dat ook tijd voor je ouders om er eens rustig over na te kunnen denken. Hoop dat je hier iets aan hebt.

• Global Moderators

Ik heb zelf 6 jaar een lippiercing (labret) gehad, van m’n 15e tot m’n 21e. Ik vond het toen ook hartstikke leuk maar ja toen ik eenmaal een fatsoenlijke baan had mocht ik hem op het werk niet meer in hebben, na een half jaar elke keer dat ding in en uit doen was ik er klaar mee en nu draag ik hem al 5-6 jaar niet meer.

Los daarvan, als je ouders zeggen dat het nu nog niet mag dan heb je gewoon pech en wacht je maar tot je 18e.

• gewoon je mond tegen je ouders houden, niet zo zeuren en lekker naar kindershows kijken, geen ijzer in je lichaam pompen. Als je 18 bent heb je alle vrijheid om je lichaam te verneuken zoals je zelf wilt. Ik snap niet waar kinderen van 15 ineens vandaan halen dat ze oud genoeg zijn om dingen voor zichzelf te beslissen.

• @volt ineens? Dat is van alle tijden, dat noem je de puberteit.

• @bloemie het word de laatste tijd anders wel een stuk erger.

• @Volt zegt in Lippiercing:

@bloemie het word de laatste tijd anders wel een stuk erger.

Dat is nooit anders geweest. Mijn moeder had toen ze 15 was een paar veiligheidsspelden door haar lip gejast. Zonder te vragen. Dat is echt niet erger dan nu hoor.

Ze zei ook dat het ‘normaal’ was om dat te doen.

• Admin

@bloemie zegt in Lippiercing:

@Volt zegt in Lippiercing:

@bloemie het word de laatste tijd anders wel een stuk erger.

Dat is nooit anders geweest. Mijn moeder had toen ze 15 was een paar veiligheidsspelden door haar lip gejast. Zonder te vragen. Dat is echt niet erger dan nu hoor.

Ze zei ook dat het ‘normaal’ was om dat te doen.

Zal per dorp of stad verschillen wat ‘normaal’ is.

Ik weet dat het ‘thuis’ in Bergen normaal was om op je 15e te drinken, maar het was een issue als je rookte op die leeftijd.
    Op de camping was het juist weer stoer om te roken en zelf met naald en inkt tatoeages aan te brengen.

• ik zie hier anders kinderen van 15 hard gaan op xtc terwijl ze ergens in een parkje zitten :’)

• Admin

@Volt zegt in Lippiercing:

ik zie hier anders kinderen van 15 hard gaan op xtc terwijl ze ergens in een parkje zitten :’)

Dat heb je overal, maar dat is slechts een klein percentage VMBO-ers ;9

• @Volt zegt in Lippiercing:

ik zie hier anders kinderen van 15 hard gaan op xtc terwijl ze ergens in een parkje zitten :’)

Hoe weet jij dat het xtc is? Daarbij is xtc relatief ongevaarlijk, vroegah had je coke en LSD. En wiet.