Batterijsoorten

• Global Moderator

Serieus, waarom moeten er 800 verschillende maten batterijen zijn? Batterij in mijn weegschaal is al weken ‘low’ maar gisteren ging het display niet meer aan. Ik haal het batterijtje eruit en het is een knoopbatterij, prima. Ik ga vandaag na mijn werk naar de winkel en ik zie bij de kassa batterijen hangen. hmm… ik had nog een knoopbatterij nodig, kan ik die net zo goed even meenemen.

‘Ik had een knoopbatterij nodig’
    ‘Jazeker meneer, welke heeft u nodig’ doet stapje opzij
    hangen er 30 verschillende maten… grrr

Nouja, kans van 1 op 30 dat ik het goed heb :p ik wist dat het ongeveer dezelfde grootte had als een 20 eurocent muntstuk.

Kom je thus, verpakking open maken, past die NET niet… Batterijtje terug in de verpakking gedaan, plakband eromheen gedraaid, terug naar de winkel. ‘Ik had graag een maat kleiner’. Kleine maat gepakt, weer terug naar de weegschaal, batterij erin gedaan, ding werkt weer.

klacht 1: Waarom zoveel verschillende kutmaten batterijen?
    klacht 2: Tering wat ben ik zwaar geworden :(

• Aan klacht 2 kan ik je helpen, trek aan de bel als je minder wilt gaan wegen :P.

• Dat is iets wat ik mij ook al lange tijd afvraag. Er zou een universele maat batterij moeten zijn. Technisch gezien kan het, maar ik denk dat het een keuze van de fabrikant is zodat het design mogelijk is. Een afstandsbedieng is platter met AAA dan met een AA batterij.

Volgens mij hebben ze wel de C en D batterijen verbannen. Ik heb niks in mijn huishouden wat nog werkt op C en D batterijen.

• Ja er zijn inderdaad te veel verschillende maten. Maar een universeel iets gaat nooit gebeuren. Je zit altijd met een verschil in formaat en ook voltage en inhoud.

Een AA batterij in een horloge wordt lastig ;)

Aanmelden om te reageren

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.