Weten dove mensen wat geluid is?

• Global Moderator

Ik heb net Nederlandstalige serie gekeken, en ik wist niet hoe ik de ondertiteling uit moest zetten. Een vrouw was aan het stofzuigen. Dit zag je niet, maar je hoorde het geluid. In de ondertiteling stond HET GELUID VAN EEN STOFZUIGER.

Nou vroeg ik me af, hoe kunnen dove mensen weten hoe het geluid van een stofzuiger klinkt. Als je het nooit hebt gehoord, hoe weten dove mensen welk geluid erbij hoort?

• Het is om dove of slechthorende mensen erop attent te maken dat er zich een sitautie of gebeurtenis buiten beeld afspeelt.

• Wat Spook zegt inderdaad.
    De mensen op TV kunnen daar op reageren, en dan zal het voor een doof persoon mogelijk lastig te begrijpen zijn waar diegene dan op reageert.
    En zo leren ze ook associaties te maken met bepaalde gebeurtenissen.

Net zoals dat je een blind persoon kan zeggen dat het geregend heeft, dat ziet hij of zij zeker niet, maar kan het wel ruiken, of voelen (gladheid).

• Global Moderator

Ik heb ook een keer gezien dat ze dove mensen leren spreken door bepaalde frequenties af te lezen, (geloof ik) en als hun geluid met de frequentie op het scherm overeen komt, dan spreken de het op de beste manier uit

• @bloemie zegt in Weten dove mensen wat geluid is?:

Ik heb ook een keer gezien dat ze dove mensen leren spreken door bepaalde frequenties af te lezen, (geloof ik) en als hun geluid met de frequentie op het scherm overeen komt, dan spreken de het op de beste manier uit

Hoe gaat dit in zijn werk? Hoe lezen ze die frequenties af en zetten ze om in geluiden?

• Global Moderator

@Eend zegt in Weten dove mensen wat geluid is?:

@bloemie zegt in Weten dove mensen wat geluid is?:

Hoe gaat dit in zijn werk? Hoe lezen ze die frequenties af en zetten ze om in geluiden?

Op een scherm zie je een bepaalde lijn, die omhoog en omlaag gaat. Die proberen zij na te bootsen met hun stem. Hoe precies weet ik niet, maar ze zullen vast trillingen voelen in hun keel.

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.