Robot chefkok

• Youtube Video

Is dit het koken van de toekomst?

• Zelf koken is veel leuker. Ik zou dit niet in mijn keuken willen hebben.

• Zelf koken is zeker leuker, vooral als je indruk wilt maken op eventuele gasten (op het gebied van je skills), maar als ik het geld had dan zou ik dit wel fixen hoor, relaxt.

• @Buffela zal het betaalbaar zijn voor de consument?

• @Eend Ik verwacht niet voor het gemiddelde.
    Materiaal voor het product.
    Plaatsen van het product.
    Compatibiliteit van het product met de daarbij aanpassingen aan het huis die nodig zullen zijn (+ huurhuizen moeten hier toestemming voor vragen).
    Benodigheden voor het product, welke recepten kent het en waar moet je die ingrediënten plaatsen.
    Onderhoud van de onderdelen e.d.

Uiteraard zullen de mensen hier nog steeds over nadenken, maar in het algemeen verwacht ik zeker niet dat dit 'betaalbaar’zal worden voor de meeste.

• @Buffela

Hoe ging dat toen de wasmachines kwamen in huishoudens? Daarvoor moest de badkamer en berging ook aangepast worden en die verbouwing is snel gegaan. Ik denk dat we dit allemaal over 5 jaar in de keuken hebben.

• @Vink zegt in Robot chefkok:

@Buffela

Hoe ging dat toen de wasmachines kwamen in huishoudens? Daarvoor moest de badkamer en berging ook aangepast worden en die verbouwing is snel gegaan. Ik denk dat we dit allemaal over 5 jaar in de keuken hebben.

Ik hoop met je mee ;P
    Ik ben er mee eens dat technologie kan verbazen, maar dit is een systeem waar meer mobiliteit in zit, groter is, complexer moet handelen (ik hoop dat je er ook offline mee kunt werken voor de recepten).

Heel veel dingen die beginnen duur puur voor de exclusiviteit, dat is zoals het is, maar op een bepaald punt kan die prijs niet meer zakken, totdat het product dusdanig vernieuwd wordt dat de onkosten lager worden.

Ook zijn er veel mensen voor de wasmachine gegaan omdat het een rotklus uit de handen neemt, zoals je zelf al zegt is zelf koken leuk(er) om te doen omdat je er nog trots uit kunt halen, en zodoende een aanzienelijk minder rotklus is, sommige mensen hebben het als hobby, of zelfs therapie.
    Dat zort er voor dat de drempel sowieso hoger ligt om dit uberhaupt aan te schaffen (los van de prijs).

• De technologie gaat zo snel. Hoe lang zal het nog duren voordat we zo leven.

PjQIO4K.jpg

Aanmelden om te reageren

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.