Jonge moslima pleit voor emoji met hoofddoek

• Moderator

IhURoCF.png

De 15-jarige moslima Rayouf Alhumedhi pleit voor een emoji met hoofddoek, zodat ook moslims zich beter kunnen uiten met smileys.

Alhumedhi moet daarvan eerst het Unicode Consortium overtuigen, de organisatie die over nieuwe emoticons gaat. Dat doet ze met een uitgebreid voorstel, waarin ze beschrijft waarom een dergelijke smiley zo belangrijk is. Ze hoopt onder meer dat deze voor meer tolerantie en diversiteit kan zorgen.

Inmiddels krijgt ze bijval van Alexis Ohanian, mede-oprichter van het sociale nieuwsplatform Reddit. Dat zorgt er mede voor dat de campagne zich als een lopend vuurtje over internet aan het verspreiden is, en de kans groter is dat de smiley er ook daadwerkelijk komt.

Erkenning
    "Emoji lijken misschien niet zo belangrijk, maar ze zorgen er wel voor dat meer mensen zich erkend en gerepresentateerd voelen - en dat kan alleen maar goed zijn," aldus Ohanian.

Een van de manieren waarop je het initatief kunt steunen, is door op de smiley te stemmen op de site van Emoji Request.

Bron http://www.computeridee.nl/nieuws/jonge-moslima-pleit-voor-emoji-met-hoofddoek/

• Global Moderator

De burka mag dan ook vind ik!

0_1474928181535_download.png
    Blij

Boos

Sad

Enz enz

• Moderator

Ik vind het een goed idee, want moslims behoren tot de samenleving en een Sultan en kleurlingen zitten ook al bij de emoji. Dit vind ik een mooie en acceptabele toevoeging.

• Dan wil ik een meisje met klompen als emoji :p

• Waarom moet dat zelfs? Ik vraag toch ook geen emoji met haar of what ever? Of een emoji van Buddha of Jezus of wat dan ook?
    Ik snap het nut niet dat heeft zelfs niets met geloof te maken een emoji dit is wat je noemt overdreven extremiqtish, dit hoort bij de zovele onderbewuste mindgames voor islamisering met al die kleine dingetjes krijgen mensen meer en meer islam in hun hoofd en gaan mensen overal islam zien en zich er te hard in gaan verdiepen zoals deze vrouw doet en je mag zeggen wat je wilt ik ken het brein en ik weet wat ik zeg dus nee ik overdrijf niet het gaat ook niet alleen over dit er zijn meerdere zaken zoals dit het is bijna propaganda.

• @Glenn zegt in Jonge moslima pleit voor emoji met hoofddoek:

Waarom moet dat zelfs? Ik vraag toch ook geen emoji met haar of what ever? Of een emoji van Buddha of Jezus of wat dan ook?
    Ik snap het nut niet dat heeft zelfs niets met geloof te maken een emoji dit is wat je noemt overdreven extremiqtish, dit hoort bij de zovele onderbewuste mindgames voor islamisering met al die kleine dingetjes krijgen mensen meer en meer islam in hun hoofd en gaan mensen overal islam zien en zich er te hard in gaan verdiepen zoals deze vrouw doet en je mag zeggen wat je wilt ik ken het brein en ik weet wat ik zeg dus nee ik overdrijf niet het gaat ook niet alleen over dit er zijn meerdere zaken zoals dit het is bijna propaganda.

Je kunt op https://www.emojirequest.com stemmen voor een emoji.

• Moeten ze lekker doen joh, en graag zo weinig mogelijk aandacht aan geven.

• @Davey Shit, je bent me voor.

• Global Moderator

Opzich zien ze er niet verkeerd uit. Maar wat ik nou weer vreemd vind is waarom deze emoji aandacht krijgt. Terwijl er meer dan 500 emoji op die site staan. Waarom moet deze dan in het nieuws komen het weedplantje bijvoorbeeld niet?

• Global Moderator

@KEEN zegt in Jonge moslima pleit voor emoji met hoofddoek:

Opzich zien ze er niet verkeerd uit. Maar wat ik nou weer vreemd vind is waarom deze emoji aandacht krijgt. Terwijl er meer dan 500 emoji op die site staan. Waarom moet deze dan in het nieuws komen het weedplantje bijvoorbeeld niet?

Nu je het zegt 😂

• Poppenkast inc.

• Ja ik vind dat ze het mogen hebben

Aanmelden om te reageren

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.