KEEN

Kan een computer in brand vliegen?

• Hallo KEEN-ers,

Soms als ik een spel aan het downloaden ben dan laat ik mijn computer aan staan. Als de computer het spel aan het downloaden is dan komt de processor niet hoger dan 45% (meestal is hij 30%) en het RAM geheugen is tussen de 55/60%.

Kan mijn computer in brand vliegen als ik hem een nacht aan laat staan en hoe groot is de kans dat het gebeurd en wat raden jullie aan om die kans zo klein mogelijk te maken?

• Admin

Kan een computer in brand vliegen: ja

Zal jou pc in brand vliegen van een nachtje downloaden, dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Nee, ik denk niet dat dit gaat gebeuren.
    En als iemand je dat wijs heeft gemaakt, dan zou ik die persoon niet meer om computer advies vragen.

• Admin

Trouwens, ik heb geen idee waarom je die percentages erbij hebt gezet.

De enige nuttige info zou zijn welke temperatuur je processor heeft tijdens het downloaden.

Maar zoals ik al zei, ik acht die kans van het in brand vliegen van je pc zeer onwaarschijnlijk.
    Je maakt meer kans op het winnen van de loterij :)

• Global Moderators

Ik heb zelf een pc die 356 dagen per jaar aan staat.

Kan totaal geen kwaad.

Je moet het eigenlijk zo zien, zolang de pc in een fatsoenlijke staat is kan er weinig mis gaan. Zolang hij niet vol stof zit en constant te warm is, is er niks aan de hand.