KEEN

'psychopaten moeten ze gewoon dood maken'

• Met deze stelling wil ik vandaag de discussie starten. Sorry voor de lap tekst maar anders vergeet ik belangrijke informatie door te geven.

Psychopaten kiezen er natuurlijk niet voor om een psychopaat te zijn. Het heeft te maken met delen van de hersenen. De hersenen missen dan een bepaalde ‘bedrading’ die nodig is om empathie en gevoel te hebben.

Een mooi voorbeeld hiervan is een jongen die tijdens het werken een ongeval kreeg. Er was toen een ijzeren staaf door zijn oog heen gevallen en kwam er weer aan de andere kant uit. Zijn leven was niet meer hetzelfde: hij was vanaf die dag een psychopaat. Dit kwam omdat een bepaald deel van zijn hersenen geraakt was en er dus niet meer was.

Een ander voorbeeld zijn mensen bij wie dit deel gewoon niet werkt. Het kan echter weer geactiveerd worden door implantaten aan te brengen in de hersenen, en batterijen in de buik. De draadjes lopen dan onderhuids door tot in de hersenen en om de zoveel tijd krijgt de patiënt een stroomstoot die dat deel van de hersenen weer activeert. De persoon in kwestie kan zo weer als een normaal mens leven.

Deze methode helpt ook bij andere afwijkingen. Een man kreeg ooit een stoornis waarvan hij dacht dat iedereen aids had en hij van iedereen aids zou krijgen. Hij dacht ook dat hij met iedereen die hij tegen kwam seks had gehad en kon waarheid niet meer van leugen onderscheiden. Uiteindelijk kon hij zelfs niet meer alleen naar het toilet gaan, maar moest zijn vrouw mee gaan, omdat hij dan dacht dat hij seks had gehad met de man die naast hem stond te plassen. Ook dit is opgelost d.m.v therapie en onderzoek.

Overlaatst deed iemand de (ondoordachte) uitspraak dat ze beter de psychopaten en psychisch gestoorden in een instelling zouden zetten en de gehandicapten in hun eigen huis.

Een derde persoon kwam daar later bij om simpelweg te melden ’psychopaten moeten ze gewoon dood maken’.

Mijn mening die daarop volgde was dat, ten eerste, psychopaten (soms) te genezen zijn met de juiste therapie en methoden (het lukt echter niet altijd!) en dat zware gehandicapte mensen vaak veel hulp nodig hebben, tot ‘eten geven’ en poep afwrijven na de toiletgang toe. Dit vergt veel manschappen als dat steeds thuis moet worden gedaan. Tijd en manschappen die we vaak niet hebben, hoewel ikzelf ook een voorstander zou zijn van enkel thuiszorg indien mogelijk.

Let wel op: psychopaten die meermaals in de fout gaan en ongeneselijk zijn mogen ze van mijn part ook in een instelling steken, het is een jammere zaak dat ze niet te genezen zijn, maar het is gevaarlijk ze op straat te laten lopen. Dat wil nog steeds niet zeggen dat je ze klakkeloos moet ‘afmaken’.

Wat is jullie mening hierover? Vinden jullie het geld weg gesmeten als het gaat om onderzoeken en het genezen van psychopaten, of vinden jullie ook ‘wie niet waagt wie niet wint, als je hem weer normaal zou kunnen maken is het het proberen waard’. Tenslotte is het niet hun eigen keuze.

Zouden jullie onderscheid kunnen maken tussen psychopaten die al een misdaad begaan hebben, en psychopaten die hun drang onderdrukken?

• Admin

Ik denk dat het helemaal de verkeerde kant op gaat als er straffen uitgedeeld gaan worden voor de mogelijkheid dat iemand iets zou kunnen uithalen.

Al is er natuurlijk een verschil met iemand die de plannen voor een misdaad helemaal uitgestippeld op zijn muur heeft gepinned.

• U hebt wel een heel gevoelig onderwerp aangemaakt wij hebben onze dochter verloren door ee psygopaat er zit een dame op die ons met allerlei pesteryeen aan het opzadelen zit wij zyn nog aan het rouwen en wij hopen ruitvrespect dat u deze dame verwijdert isolde zij heeft veel wonden open gemaakt de fam is hier erg van geschrokken en ze beschuldigt ons ven dinget die hier niets meeste maken hebbe ben 76 de eerste keer dat wij zoiet meemaken ons excuus hiervoor

• Niet alle Psychopaten doen ook aan misdaden. Dat is een missopvatting. Maar je kunt mensen niet oordelen op iets wat ze ‘’ misschien ‘’ gaan doen. En we hebben de doodstraf in NL niet, dus het is niet eens mogelijk.

• Dit bericht is verwijderd!

• Heel lastig vind ik dit, ik heb met een aantal psychopaten een gesprek gehad, meesterlijke manipuleerders zijn het.

Ik denk niet dat je zomaar mag zeggen dat ze ‘‘dood moeten’’ wat ik begrijp zijn er zo weinig psychopaten en ze moorden niet allemaal.

Zoiets kun je denk ik ook niet inschatten, zoals ik al zij sommigen weten zich behoorlijk goed aan te passen.

Ik ben een voorstander van het geld spenderen aan het proberen te genezen van ziektes, misschien komt er ooit wel dé oplossing.

• Ik maak hier geen woorde aan vuil ieder voelt hè zijne )

• Ja ook die dood zijn gemaakt wilden graag leven. Van mij mag bij het zeker weten van de dader de doodstraf weer aangenomen worden. Die slapte hier maakt moordenaars.

• Op water en brood voor de rest van hun leven niet in een luxe gevangenis op kosten van de maatschappij!!

Welke rechten hebben/hadden de slachtoffers?

• Admin

zegt in 'psychopaten moeten ze gewoon dood maken':

Op water en brood voor de rest van hun leven niet in een luxe gevangenis op kosten van de maatschappij!!

Welke rechten hebben/hadden de slachtoffers?

Welke slachtoffers?
    Er zijn nog helemaal geen slachtoffers…