KEEN

Is er sprake van gelaagheid in de samenleving door social media?

• Iedereen kent deze site’s wel: instagram, twitter & facebook. waar iedereen zo veel mogelijk vrienden, volgers, whatever wilt hebben. Hoe mee vrienden/volgers je hebt hoe hoger in “status” is. Je wordt gezien door de mensen in de samenleving. Want veel mensen “kennen” jou. Dit heeft naar mijn mening veel invloed op hoe mensen met jou omgaan. “Die heeft veel vriende op facebook!” of “Die heeft veel volgers op twitter.” “Dat moet vast een heel populair en leuk persoon zijn!” Er word door de hoeveelheid vrienden/volgers dus heel snel een beeld over je geschept.

De stelling: Is er sprake van gelaagheid in de samenleving door social media?

• Ik heb het idee dat er in Nederland niet echt naar gekeken word. Stel je hebt 100000 volgers zijn mensen wel onder de indruk, maar of je nou 100 of 500 vrienden hebt, doet weinig mensen iets volgens mij.

• Je hebt echt geen leven als je uit je hoofd weet hoeveel vrienden/followers/tuinkabouters/vliegende eenhoorns een ander heeft.

Het zal mij namelijk echt een zorg zijn en ik zal ook geen vriendschapsverzoek versturen naar iemand met als reden dat die persoon veel mensen kent, ik verstuur alleen verzoeken naar mensen die ík ken. En of dat er nu 10 of 200 zijn, zal mij 'n rotzorg wezen.