KEEN

Moeten we stellen dat er meer dan twee geslachten zijn, omdat mensen zich buitengesloten voelen anders?

• Wat vinden jullie?

• De waarheid is dat er niet meer dan 2 geslachten zijn. Als iemand in een fantasiewereld wilt leven is dat zijn/haar keuze maar ik ga mensen niet anders aanspreken daarvoor.

• Nee, dat is disproportionele prudentie in de vorm van zelfcensuur. Stoppen met mensen die zich ergens door gekwetst of beledigd voelen of ergens aanstoot aan nemen gelijkstellen aan altijd gelijk hebben. Ergo stoppen met jezelf verantwoordelijk te maken voor hoe andere mensen dingen opvatten of zich ergens over voelen.

Inmiddels rolt in Nederland iedereen over elkaar heen om de voor hun eretitel ‘meest politiek correcte persoon van het jaar’ in de wacht te slepen.

Flikker toch op!

• Global Moderators

Ik hou me lekker bij de biologie. Dus het blijven er gewoon lekker 2.

Dat iemand transseksueel is of zich om laat bouwen of wat dan ook, prima moeten ze zelf weten.
    Maar mensen die beweren “genderfluid” (of een andere aparte term) zijn kan ik nooit echt serieus nemen.

• Meer dan twee geslachten zijn er voor die mensen ook niet. Hoogstens dat ze naar een ander geslacht willen dan de eigen, of geslachtloos willen zijn, maar ze bedenken er toch geen nieuwe bij?

Of ben ik dat

• Man, vrouw en genderneutraal.

• Blogger

@chaussettes zegt in Moeten we stellen dat er meer dan twee geslachten zijn, omdat mensen zich buitengesloten voelen anders?:

Meer dan twee geslachten zijn er voor die mensen ook niet. Hoogstens dat ze naar een ander geslacht willen dan de eigen, of geslachtloos willen zijn, maar ze bedenken er toch geen nieuwe bij?

Of ben ik dat

Oh jawel, op Tumblr en in bepaalde kringen bestaan die wel. Al weet ik niet hoe serieus je dat kan nemen aangezien er een hoop dubbele dingen en belachelijke dingen in staan.

Biologisch gezien zijn er ‘maar’ 3 geslachten en ik denk dat iedereen het met me eens zal zijn. Ik heb het dus over man, vrouw en interseksueel/hermafrodiet.

Gender is weer een ander iets aangezien dat tussen je oren zit en ik ben van mening dat dat meer een spectrum is. Echter vind ik dat je niet buiten de hokjes man of vrouw kan komen, aangezien onze hersenen qua werking niet vergelijkbaar zijn met andere wezens. Mensen kunnen zich dus niet identificeren met bijvoorbeeld dieren omdat dat biologisch onmogelijk is.

Dingen als 3rd gender, hijra’s (ook al zijn het in principe transvrouwen) en zo zijn cultureel bepaald, dit komt voornamelijk voor in Verweggistan. Het is niet relevant in onze cultuur maar wel interessant om te benoemen, aangezien het aangeeft dat cultuur ook een rol kan spelen.

Genders als genderfluid, bigender en agender twijfel ik nog over, aangezien het aan de ene kant wel legit is (het is immers tussen de 2 genders in), maar anderzijds, als je agender bent, ben je dan niet hetzelfde als androgyn? En als je bigender bent, ben je dan niet gewoon een jongensmeisje/meisjejongen? Sommige van die termen vallen makkelijk te herleiden naar simpele situaties zoals het voorgaande. Ook merkte ik, als ex-genderfluid, dat mijn gender werd benadrukt door mijn gevoel. Voelde ik me kut was ik man, voelde ik me goed was ik vrouw.

Ik beschouw mezelf nu als queer/androgyne, aangezien ik nog wel legit genderproblemen heb, nu ik wat beter in m’n vel zit, maar niet te storend aanwezig is.

Tot zover mijn spreekbeurt. Ik sta open voor discussie en vragen.

• @snoetie zegt in Moeten we stellen dat er meer dan twee geslachten zijn, omdat mensen zich buitengesloten voelen anders?:

@chaussettes zegt in Moeten we stellen dat er meer dan twee geslachten zijn, omdat mensen zich buitengesloten voelen anders?:

Meer dan twee geslachten zijn er voor die mensen ook niet. Hoogstens dat ze naar een ander geslacht willen dan de eigen, of geslachtloos willen zijn, maar ze bedenken er toch geen nieuwe bij?

Of ben ik dat

Oh jawel, op Tumblr en in bepaalde kringen bestaan die wel. Al weet ik niet hoe serieus je dat kan nemen aangezien er een hoop dubbele dingen en belachelijke dingen in staan.

Biologisch gezien zijn er ‘maar’ 3 geslachten en ik denk dat iedereen het met me eens zal zijn. Ik heb het dus over man, vrouw en interseksueel/hermafrodiet.

Gender is weer een ander iets aangezien dat tussen je oren zit en ik ben van mening dat dat meer een spectrum is. Echter vind ik dat je niet buiten de hokjes man of vrouw kan komen, aangezien onze hersenen qua werking niet vergelijkbaar zijn met andere wezens. Mensen kunnen zich dus niet identificeren met bijvoorbeeld dieren omdat dat biologisch onmogelijk is.

Dingen als 3rd gender, hijra’s (ook al zijn het in principe transvrouwen) en zo zijn cultureel bepaald, dit komt voornamelijk voor in Verweggistan. Het is niet relevant in onze cultuur maar wel interessant om te benoemen, aangezien het aangeeft dat cultuur ook een rol kan spelen.

Genders als genderfluid, bigender en agender twijfel ik nog over, aangezien het aan de ene kant wel legit is (het is immers tussen de 2 genders in), maar anderzijds, als je agender bent, ben je dan niet hetzelfde als androgyn? En als je bigender bent, ben je dan niet gewoon een jongensmeisje/meisjejongen? Sommige van die termen vallen makkelijk te herleiden naar simpele situaties zoals het voorgaande. Ook merkte ik, als ex-genderfluid, dat mijn gender werd benadrukt door mijn gevoel. Voelde ik me kut was ik man, voelde ik me goed was ik vrouw.

Ik beschouw mezelf nu als queer/androgyne, aangezien ik nog wel legit genderproblemen heb, nu ik wat beter in m’n vel zit, maar niet te storend aanwezig is.

Tot zover mijn spreekbeurt. Ik sta open voor discussie en vragen.

100% met u eens.

• Ik heb mijzelf nooit een jongen of een meisje gevoeld; ik identificeer mijzelf met een apache helikopter. Al toen ik een kleine jongen was droomde ik er al van om door de lucht te kunnen vliegen en mensen vanaf grote hoogte neer te kunnen schieten. Mensen zeggen altijd tegen mij dat het onmogelijk is voor een persoon om een helikopter te kunnen zijn en dat ik een ongelofelijke debiel ben hierdoor. Maar dat maakt mij niet uit, want mensen kunnen niet bepalen hoe ik mij moet voelen. Ik voel me pas echt mooi in mijn dromen waarin ik een echte AH-64 Apache ben.

Binnenkort ga ik beginnen met plastische chirurgie om deze droom te verwezenlijken. In juli laat ik rotorbladen aanbrengen op mijn lichaam waarna ik de stap ga zetten om 30mm kanonnen te laten installeren. tenslotte wil ik nog AMG-114 Hellfire raketten op mijn buik hebben om mij echt “mijzelf” te kunnen voelen. Hierom zou ik jullie graag verzoeken om mij vanaf nu niet meer aan te spreken met jongen of hij, maar met Apache helikopter en om mijn recht te respecteren om jullie van bovenaf neer te mogen schieten.

En als jullie dit niet kunnen respecteren dan zijn jullie gewoon helikopterfoben en moeten jullie je cis privileges eens goed gaan checken. Ik hoop dat jullie mij hierdoor niet compleet anders gaan behandelen en mijn keuzes in het leven te respecteren. Bij voorbaat dank!

• Admin

@sander zegt in Moeten we stellen dat er meer dan twee geslachten zijn, omdat mensen zich buitengesloten voelen anders?:

Ik heb mijzelf nooit een jongen of een meisje gevoeld; ik identificeer mijzelf met een apache helikopter. Al toen ik een kleine jongen was droomde ik er al van om door de lucht te kunnen vliegen en mensen vanaf grote hoogte neer te kunnen schieten. Mensen zeggen altijd tegen mij dat het onmogelijk is voor een persoon om een helikopter te kunnen zijn en dat ik een ongelofelijke debiel ben hierdoor. Maar dat maakt mij niet uit, want mensen kunnen niet bepalen hoe ik mij moet voelen. Ik voel me pas echt mooi in mijn dromen waarin ik een echte AH-64 Apache ben.

Binnenkort ga ik beginnen met plastische chirurgie om deze droom te verwezenlijken. In juli laat ik rotorbladen aanbrengen op mijn lichaam waarna ik de stap ga zetten om 30mm kanonnen te laten installeren. tenslotte wil ik nog AMG-114 Hellfire raketten op mijn buik hebben om mij echt “mijzelf” te kunnen voelen. Hierom zou ik jullie graag verzoeken om mij vanaf nu niet meer aan te spreken met jongen of hij, maar met Apache helikopter en om mijn recht te respecteren om jullie van bovenaf neer te mogen schieten.

En als jullie dit niet kunnen respecteren dan zijn jullie gewoon helikopterfoben en moeten jullie je cis privileges eens goed gaan checken. Ik hoop dat jullie mij hierdoor niet compleet anders gaan behandelen en mijn keuzes in het leven te respecteren. Bij voorbaat dank!

Ik ga je daardoor niet anders behandelen jongen.

Maar idd, het mag wel een keer klaar zijn met “ik voel me anders, dus ik ben iets anders,geen jongen of meisje maar gewoon iets anders dan dat”.

Je hebt een piemel of een lul, meer keuze is er niet. Dat ben je, hoe je je voelt daar kan niemand over oordelen, maar wat je bent dat ben je gewoon.

• Blogger

@keen wat heb jij dan, een piemel of een lul?

• Admin

@snoetie zegt in Moeten we stellen dat er meer dan twee geslachten zijn, omdat mensen zich buitengesloten voelen anders?:

Piemel of kut bedoel ik ;9

• Admin

Ik ben een golfballetje vandaag.

• Admin

Dit bericht is verwijderd!

• Blogger

@keen zegt in Moeten we stellen dat er meer dan twee geslachten zijn, omdat mensen zich buitengesloten voelen anders?:

@snoetie zegt in Moeten we stellen dat er meer dan twee geslachten zijn, omdat mensen zich buitengesloten voelen anders?:

Piemel of kut bedoel ik ;9

Ah het was nog vrij serieus bedoeld :p

Denk dat je beter naar wat je in je hoofd hebt kan kijken, aangezien het hebben van een lul of een kut niks zegt. Je kan je toch vent voelen als je een kut hebt of omgekeerd. En niemand weet doorgaans wat in iemand anders z’n broek zit en dat gaat jou ook niet aan.

• @keen zegt in Moeten we stellen dat er meer dan twee geslachten zijn, omdat mensen zich buitengesloten voelen anders?:

@sander zegt in Moeten we stellen dat er meer dan twee geslachten zijn, omdat mensen zich buitengesloten voelen anders?:

Ik heb mijzelf nooit een jongen of een meisje gevoeld; ik identificeer mijzelf met een apache helikopter. Al toen ik een kleine jongen was droomde ik er al van om door de lucht te kunnen vliegen en mensen vanaf grote hoogte neer te kunnen schieten. Mensen zeggen altijd tegen mij dat het onmogelijk is voor een persoon om een helikopter te kunnen zijn en dat ik een ongelofelijke debiel ben hierdoor. Maar dat maakt mij niet uit, want mensen kunnen niet bepalen hoe ik mij moet voelen. Ik voel me pas echt mooi in mijn dromen waarin ik een echte AH-64 Apache ben.

Ik ga je daardoor niet anders behandelen jongen.

“jongen”

tenor.gif

• Het lijkt een enorme hype dat mensen tegenwoordig ‘niets’ willen zijn. En ik snap er zelf echt helemaal niets van, en ik vind het maar verwarrend. Er lijkt elke maand wel een nieuwe term te komen voor mensen die zich niet ‘in een hokje’ willen plaatsen, terwijl ze dan ook nog steeds ‘in een hokje’ terecht komen. Een nieuw hokje, maar desalniettemin een hokje.

Ik zelf vind het prima “wat” je bent. Maar ik vind nu wel dat er een beetje in doorgeslagen word. Overal lees ik tegenstrijdige dingen. Jongen moeten weer jongens zijn en lekker ravotten en meisjes dan? En aan de andere kant mag er niemand in hokjes geplaatst worden.

Je zag een tijdje terug ineens veel meer over genderneutraliteit, ik stoor me er ook niet aan. Maar waar ik me wel aan stoor is dat de media er zo erg mee bezig is dat er weer hokjes komen en dat is toch juist wat “we” niet willen?