KEEN

"Het dier is geslacht je kunt er toch niks meer aan doen."

• Als ik vraag waarom mensen vlees eten krijg ik vaak dezelfde antwoorden.

• Het dier is geslacht je kunt er toch niks meer aan doen
    • Als jij het niet op eet, eet iemand anders het wel op.

Ik ben zelf vegetariër en eet geen vlees. Ik heb zo mijn redenen om geen vlees te eten, maar waarom kunnen vleeseters alleen onzin opmerkingen maken als “Het dier is geslacht je kunt er toch niks meer aan doen”?

• Het dier is geslacht je kunt er toch niks meer aan doen.
    Daar kan je idd niks meer aandoen. Maar de dieren worden geslacht omdat mensen ernaar vragen, mensen willen vlees dus worden de dieren geslacht.

Als jij het niet op eet, eet iemand anders het wel op.
    Onzin, dieren worden idd geslacht omdat er vraag naar is. Als er minder mensen vlees eten, hoeven er minder dieren geslacht te worden.

• Ik ben zelf wel vlees-eter.

• Blogger

Ja nou, dat zijn drogredenen tot en met. Als jij niet stopt met vlees eten, blijven ze dat gewoon leveren.

Niks mis met vlees eten (eigenlijk wel), maar mensen moeten echt eens kappen met dat soort drogredenen te verkondigen.

Ot: denk dat ze zich gewoon aangevallen voelen omdat jij ze confronteert met dat ze fout bezig zijn. En ondanks dat ze zo kut doen vind ik het wel een goede zaak dat jij je levenswijze al dan niet onbewust vertegenwoordigt.

• Mensen verzinnen de raarste redenen om het voor zichzelf goed te praten dat ze vlees eten, ik heb er ook talloze voorbij zien komen

• Ik ben zelf een vlees eter, maar ik vind dit echt een van de meest debiele redenen waarom je vlees zou gaan eten. Als minder mensen vlees zouden eten, dan zouden er ook minder geslachte dieren zijn, omdat er gewoon minder vraag naar zou zijn

• Ik eet zelf gewoon minder vlees. We zijn omnivoren en vlees is een efficiënte en waardevolle bron van voedingstoffen, maar té veel is overkill. Dagelijks vlees eten doet meer schade dan goed. Maar reken maar niet dat ik suplementen, bonen en noten ga zitten vreten als ik ook van een mals filetje kan smullen en alsnog niks te kort kom.

• Weet je wat zo grappig is. Dat elk dier in de vleesindustrie zijn leven dankt aan vleeseters. Je kunt het niet stoppen. Als jij het niet eet, eet een ander het wel. Als jij het vlees niet koopt. koopt iemand anders het wel.

• zegt in "Het dier is geslacht je kunt er toch niks meer aan doen.":

Weet je wat zo grappig is. Dat elk dier in de vleesindustrie zijn leven dankt aan vleeseters. Je kunt het niet stoppen. Als jij het niet eet, eet een ander het wel. Als jij het vlees niet koopt. koopt iemand anders het wel.

Als iedereen stopt met vlees eten, worden die dieren ook echt niet meer geboren. Net als een boer die aardbeien groeit, maar niemand koopt ze. Dan stopt ie vanzelf wel