KEEN

Voeg jij ouders/familieleden toe op sociale netwerk sites?

• Ik heb net een beetje een aanvaring gehad met mijn moeder over bepaalde reacties plaatsen op Facebook, en ik vind het eigenlijk helemaal niet zo fijn dat ze mij via Facebook min of meer in de gaten kan houden. De discussie ging echter niet over het ‘in de gaten houden’, maar over het plaatsen van -voor mij- nogal kinderachtige reacties waar ik me aan erger omdat al mijn vrienden het ook lezen.

Verder volgen mijn ooms mij op Twitter, en aangezien mijn ouders geen Twitter hebben gaan sommige tweets ook over hun. Zowel positief als negatief. Ik let erg op mijn taalgebruik op internet en ik zal ook nooit mijn ouders gigantisch te kakken zetten, maar dat doe ik ook omdat álles wat ik op Twitter zet door wordt verteld via mijn ooms naar mijn ouders. Ik word er knettergek van, ik kan NIETS meer op Twitter zetten wat mijn familie betreft, alles wordt doorverteld.

Wat vinden jullie van het feit dat je ouders en/of familieleden op sociale netwerksites zitten en je ‘in de gaten houden’? Vind je het vervelend of maakt het je niet uit? En voeg jij ze als vriend toe?

• Ik heb geen Facebook meer. Maar ik heb nooit problemen gehad met mijn ouders/familieleden. Ik vind het juist raar dat er mensen zijn die totaal onbekenden toevoegen op sociale netwerken.

• Ik accepteer mijn familie (op zussen na) nergens. Simpel zat. Verder staat alles afgesloten in verband met mijn opleiding tot docent toe; als je stage loopt zit je echt niet te wachten op leerlingen die je foto’s van zaterdagnacht zien. En die hoeft mijn familie natuurlijk ook niet te zien. :}

Verder post ik een dusdanig grote onzin op facebook dat mijn ouders zich ernstige zorgen over me zullen maken. Dat lijkt me ook niet de bedoeling.

• Nee, mijn ouders heb ik niet op Facebook. Daar heb ik geen behoefte aan. Ik wil dat gescheiden houden.