KEEN

#2 Kies een kaart

• Admin

Vorige week hebben we “kies een kaart” gedaan met 3 verschillende tarot decks. Deze week heb ik voor 3 verschillende orakel decks gekozen.

Het grootste verschil tussen orakel decks en tarot decks is de structuur waarin de decks zijn opgebouwd.

• Een tarot deck bestaat standaard uit 78 kaarten. 22 Major arcana kaarten, en 56 minor arcana kaarten. De minor arcana is dan ook nog onderverdeeld in de 4 “kleuren” wanden/staven/bekers/pentakels.
    • Een orakel deck is heel erg vrij in de structuur. Er zijn maar weinig orakel decks die daadwerkelijk een structuur hebben. Het zijn gewoon kaarten met een hele mooie afbeelding waar een beetje tekst omheen staat.

In dit topic is het de bedoeling dat je voor jezelf een kaart kiest op onderstaande foto. Kies een kaart die je aanspreekt, maakt niet uit om welke rede. Je krijgt de eerste dag alleen maar de achterkant van de kaarten te zien dus heb je rustig de tijd om even te kiezen.

Hier de kaarten voor deze week:
    7XL8_4.jpg

En ook voor deze week weer een kaart gekozen? Leuk dat je (weer) mee doet! Je kunt het nummer van je keuze posten als reactie om het met anderen te delen, of je kunt het lekker voor jezelf ergens opschrijven. Als jij het lekker voor jezelf wilt houden kan natuurlijk ook, misschien is het handig om dan even het nummer ergens op te schrijven.

Zoals jullie vorige week hebben kunnen lezen kun je dit een beetje zien als je week horoscoop :)
    Morgen na etenstijd komen de foto’s van de omgekeerde kaarten en hun beschrijving online!

Mocht je vragen hebben over dit onderwerp kun je me altijd even een chatberichtje sturen. Of natuurlijk gewoon in dit topic posten!

• Admin

Kaart 1, The Bee (van The Wisdom of Avalon oracle cards)

7qy_YK.jpg

Als je deze week voor kaart 1 gekozen dan is dat een herinnering dat als je maar hard genoeg werkt voor je dromen, deze vanzelf werkelijkheid kunnen worden. De bij is ook een symbool van geluk, vergeet niet dat je ook je eigen geluk kunt maken. De bij is een ijverig, altijd bezig wezentje, altijd druk met het maken van honing. Misschien krijg je het erg druk deze week, maar het zal ook voldoening met zich mee brengen. De bij is eigenlijk altijd een teken van voorspoed en geluk!

• Admin

Kaart 2, The Faery Who Was Kissed by the Pixies (van The Faeries’ Oracle)

6XpNRY.jpg

Deze week voor kaart 2 gekozen? Dan staat jou week in het teken van liefde! Deel het, voeg er iets aan toe, geef het door. De aanwezigheid van The Faery Who Was Kissed by the Pixies suggereert dat het geven en ontvangen van liefde voor jou deze week erg belangrijk is. Geef wat extra aandacht aan de mensen die je graag om je heen hebt in je leven. Dit is een tijd om je hart te openen voor de mensen die dicht bij je staan. Geniet van al het mooie om je heen, het zijn de kleine dingen die het doen deze week!

• Admin

Kaart 3, Letting Go (van Wisdom of the House of Night oracle)

7TP6Pv.jpg

Als je deze week voor kaart 3 hebt gekozen dan staat jou week in het teken van loslaten. Dit symbool komt naar je toe om je er aan te herinneren dat vrijheid belangrijk is voor iedereen. Als je van iets houdt, laat het dan vrij. Hou het niet te strak vast, want misschien jaag je het wel weg. Jij hebt je eigen keuze vrijheid, geef anderen deze zelfde vrijheid! Je zult je hier zelf ook beter door voelen. Deze week staat dus in het teken van het loslaten voor je.

• Nummer 2, wat een creepy plaatje

• Global Moderators

Ik kies 3

• ik kies kaart 2

• Ik kies kaart 3

• Admin

3 spreekt mij ook het meeste aan.

• Blogger

Ik ga voor 1

• Admin