KEEN

Mag een docent geschiedenis je aanraden om 'Mein Kampf' te lezen?

• We behandelen momenteel de tweede wereldoorlog en welke invloeden Hitler heeft gehad op de Duitse samenleving. Onze docent geschiedenis heeft ons aangeraden om het boek Mein Kampf te lezen om zo een beter beeld te krijgen van hoe Adolf Hitler dacht.

Toen ik dat thuis tegen mijn ouders zei, zei mijn vader dat het illegaal is om Mein Kampf te lezen en in het bezit te hebben. Een docent mag het volgens hem helemaal niet aanraden.

Ik kan hier echter geen duidelijk antwoord op vinden via Google, zouden jullie mij antwoord kunnen geven op deze vraag?

• Ja dat mag een docent aanraden. Je mag het boek ook in bezit hebben en lezen.

Volgens mij mag je het boek alleen niet verkopen in Nederland. Maar dat weet ik niet zeker.

• Blogger

zegt in Mag een docent geschiedenis je aanraden om 'Mein Kampf' te lezen?:

Ja dat mag een docent aanraden. Je mag het boek ook in bezit hebben en lezen.

Volgens mij mag je het boek alleen niet verkopen in Nederland. Maar dat weet ik niet zeker.

Jup. Alleen verkoop is verboden. Denk dat voor research ze je niet gaan opzoeken trouwens, mocht het toch verboden zijn

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.