KEEN

kun je niet houden van je kind?

• Mijn zus (26) is 2 weken geleden bevallen van een meisje. Het is haar 2e kind en deze is geboren dmv een keizersnede. Ik was gisteren bij mijn zus op bezoek gegaan en ze zei dat ze niks voelt voor haar dochter. Ik dacht dat ze een grapje maakte of haar niet goed begreep. Toen ze het herhaalde wist ik dat ze geen grapje maakte en dat ze helemaal niks voelt voor haar dochter. Ze zei dat ze met tegenzin haar eten geeft, wast, en met haar speelt. De man van mijn zus heeft de zorg overgenomen van het kind, maar blijft wel vragen waarom zij niks met het kind wil doen.

Ik heb hier nog nooit van gehoord, ik hoop dat jullie mij misschien informatie kunnen geven over dit vreemde. Want ik kan het niet aan mijn ouders vragen omdat ik er niks over mocht zeggen van mijn zus. Mijn zus denkt dat het vanzelf goed komt maar ik maak me er zorgen over.

• Admin

Het eerste waar ik aan denk is postnatale depressie. Maar hoe dan ook is het het verstandigste om even met je verhaal naar je eigen huisarts te gaan. Die mag misschien niet zeggen wat er bij je zus speelt, maar kan jou wel adviseren wat jij kunt doen in deze situatie.

• @wicket bedankt is dat anoniem ook als je minderjarig bent? (ik ben zelf 16).

• Admin

@jackie zegt in kun je niet houden van je kind?:

@wicket bedankt is dat anoniem ook als je minderjarig bent? (ik ben zelf 16).

Ik denk dat het niet iets is waar je huisarts je ouders over gaat opbellen. Je vraagt gewoon om advies, meer niet :)

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.