10 programma’s waar je vroeger stiekem mee deed downloaden

• | 23

Downloaden, stiekem hebben we het allemaal wel eens gedaan. Maar waar deden we dat ook alweer mee voordat er Netflix en nieuwsgroepen waren? Juist!

1. Napster (1999)

De grondlegger van de downloads! ZOOO traag via de telefoonlijn, maar je had wel ‘gratis’ MP3’tjes!
    N3340LBl.png

2. Limewire

Napster stopte ermee en Limewire pakte het stokje over. Veel virussen, bestanden die anders bleken te zijn dan de omschrijving, maar dat had je ervoor over!
    FWXGxct.jpg

3. eDonkey (2000)

Een netwerk om bestanden uit te wisselen, lekker modern!

GtRLEsk.jpg

4. DC++ (2001)

Lekker direct bestanden uit iemand zijn gedeelde map selecteren en downloaden.

OAnnMjXm.png

5. Via de browser

Via HEEL ongure, slechte en gevaarlijke sites!

vQNSQDv.jpg

6. Torrents

Torrents zijn er ook alweer een hele tijd. Vroeger gebruikte je natuurlijk uTorrent of de officiële Bittorrent-client. Natuurlijk zocht je via ISOHunt, SuprNova of Lokitorrent, maar ook ThePirateBay. Ken je OiNK’s Pink Palace nog?

Jj8Ogws.jpg

7. Kazaa (2001)

Want downloaden via Kazaa was hip! Maar ook hier veel virussen en fake-bestanden, maar wat maakte het uit!

eYGdxBR.png

8. Rapidshare (2002)

Want hier stonden heel, heel, heel veel bestanden op!

MLdxuSq.png

9. Overnet (2002)

Van de makers van eDonkey was dit een nieuwe manier om te downloaden!

YVOmVuq.jpg

10. Twilight CD/DVD

Oké, niet echt downloaden, maar wel superpopulair. Deze maandelijkse CD’s en later DVD’s bevatten veel games en andere software!

wcaGhmym.jpg

• | 4

Bearshare niet te vergeten 8)

• | 1074

En iMesh

• | 344

Soulseek

• | 148

Vroeger, limewire gratis downloaden en vervolgens via diezelfde limewire, Limewire Pro downloaden. Woohoo

• Global Moderator
    | 253

@Vink zegt in 10 programma’s waar je vroeger stiekem mee deed downloaden:

Soulseek

Idd… Verbaast me dat dit er niet bij staat.

En Megaupload of was dat net een generatie hierna?

• | 148

@KEEN Megaupload en Soulseek zijn beide van 2005/2006

• Global Moderator
    | 253

Ik gebruikte soulseek voor KaZaa, ik denk 2000/2001 ergens.

• | 148

@KEEN Je hebt gelijk, Soulseek begon al in 1999/2000. Op een gegeven moment bestond het echter uit 2 netwerken en 3 verschillende clients en dat is in 2006 allemaal samen één geworden.

PS. Heb het nooit gebruikt.

• Global Moderator
    | 253

@Eximius ik dacht al haha, ik weet nog dat ik de chatfunctie gebruikte en dat het met een inbelmodem ging en shit.

• Global Moderator
    | 1597

@Sander zegt in 10 programma’s waar je vroeger stiekem mee deed downloaden:

En iMesh

iMesh en Limewire idd :D

• | 148

Voor mij was het Napster > Kazaa(lite) > Limewire(Pro)
    En tussendoor op LANparties ook DC++, lekker downloaden met de max snelheid die je HDD aankon, dat was echt spektakel toen hoor. Films en muziek binnentrekken met 80MB/s ofzo.

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.