KEEN

Vader wil chromebook aanschaffen

• Hallo KEEN-ers,

Mijn vader wilt een chromebook aanschaffen maar hij is een windows laptop gewend. Omdat chromebooks een prijsklasse lager zitten maakt mijn vader zich zorgen of het dan wel een degelijk apparaat is en of hij daarmee kan werken.

Hij heeft een budget van 350 euro en hij moet voornamelijk tekstverwerken en boekhouden. Verder moet hij beschikken over wifi mogelijkheden een DVD speler en een aansluiting zodat hij hem ook kan aansluiten op een beamer voor presentaties (HDMI en DIV) en minimaal 2 USB aansluitingen.

Mijn vader is al bij een computer-zaak geweest en daar wilde ze hem het duurste van het duurste aanbieden (600+ euro) terwijl hij heeft aangegeven dat zijn budget 350 euro is.

• Voor zover ik weet hebben Chromebooks geen cd/dvd-speler

• Op dat punt na zou je tussen deze opties kunnen kijken.

Chrome OS
    Max 400,-
    HDMI
    Sws 1 usb poort (moet je ff in de specs of op de foto’s kijken of het er 2 zijn)

• Global Moderators

Volgens mij hebben chromebooks standaard geen DVD drive, een externe drive is wel mogelijk.

Verder raad ik een Chromebook niet aan om echt productief te zijn. Ze zijn handig om mee te internetten en een beetje teksten te typen of soortgelijks.

Voordelen:
    Goedkoop
    Razendsnel
    Geen tot weinig virussen
    Licht gewicht (over het algemeen)
    Goede batterijduur

Nadelen:
    Zeer beperkte software keuze (99/100 programma’s die je normaal op windows zou gebruiken is er niet voor een Chromebook)
    Je moet in principe altijd internet hebben om er fatsoenlijk mee te kunnen werken. Er zijn wel steeds meer apps die ook offline kunnen draaien, maar lang nog niet alles. En de lokale opslag is nihil.

Persoonlijke conclusie:
    Leuk voor je schoonmoeder als een soort van uitgebreide tablet om lekker te tikken op facebook en een beetje te browsen etc.

• @eximius zegt in Vader wil chromebook aanschaffen:

Volgens mij hebben chromebooks standaard geen DVD drive, een externe drive is wel mogelijk.

Verder raad ik een Chromebook niet aan om echt productief te zijn. Ze zijn handig om mee te internetten en een beetje teksten te typen of soortgelijks.

Voordelen:
    Goedkoop
    Razendsnel
    Geen tot weinig virussen
    Licht gewicht (over het algemeen)
    Goede batterijduur

Nadelen:
    Zeer beperkte software keuze (99/100 programma’s die je normaal op windows zou gebruiken is er niet voor een Chromebook)
    Je moet in principe altijd internet hebben om er fatsoenlijk mee te kunnen werken. Er zijn wel steeds meer apps die ook offline kunnen draaien, maar lang nog niet alles. En de lokale opslag is nihil.

Persoonlijke conclusie:
    Leuk voor je schoonmoeder als een soort van uitgebreide tablet om lekker te tikken op facebook en een beetje te browsen etc.

Bedankt voor uw uitgebreide reactie. Ik zal mijn vader een chromebook afraden en een laptopje aan te schaffen. Want als de softwarekeuze beperkt is dan zal de boekhoudsoftware ook wel niet draaien op een chromebook. DAar had ik nog niet over nagedacht.

Bedankt.