KEEN

Pokémon Nightmare Invasion

• Er zijn tientallen, misschien zelfs honderden spellen die neerkomen op enge versies van andere spellen, maar Pokemon Nightmare: Invasion is een beetje anders. Om te beginnen is dit niet een heroverweging van een bestaand spel, maar eerder een volledig origineel oorsprongsverhaal waarin de grotendeels zwart-witte esthetiek bijna net zo veel oude horror- en noirfilms oproept als de oude Game Boy-games.

De andere belangrijke factor hier is dat dit een volwaardig spel is. Hoewel de overgrote meerderheid van dit soort horrorspellen uit meer dan een paar minuten rondlopen en een paar goedkope jumpscares (bijvoorbeeld bijna alles gebaseerd op de Sonic.exe creepypasta) bestaat, is dit een ongeveer vier uur durende ervaring gevuld met verkenningen, eindbaasgevechten, puzzels en een verrassend interessant plot.

De hoofdpersoon, Jack, is een onderzoeker die naar Azure City wordt gestuurd om de verontrustende verdwijning van zijn bewoners te onderzoeken en het is binnen de grenzen van deze stad waar het hele spel plaatsvindt. Hoewel je nooit de bewoners van Azure City ontmoet, wordt er een grote hoeveelheid zorg besteed aan het vermenselijken van de stad.

Het gebruik van tijdschriften en notities om backstory in te vullen is een veelvoorkomende mechanica in spellen, maar hier worden dergelijke omgevingsobjecten uitsluitend gevonden op plaatsen waar ze zinvol zijn, zoals een notitie van een vriend die op tafel staat of een privéjournaal dat in een slaapkamer staat. Aangezien deze tijdschriften net zo veel inzicht geven in de zorgen van de schrijvers zelf als in het mysterie rondom Azure City, wordt het moeilijk om te bepalen wie er in elk gebouw heeft gewoond en hun relaties met de andere bewoners. Er zijn genoeg verhalen die rond gaan.

SPOILER ALERT

Pokemon Nightmare: Invasion zorgt ook voor een aantal ongebruikelijk open exploratie, er zijn enkele wegversperringen en dode paden. Het hoofddoel is over het algemeen duidelijk, maar grote stukken Azure City zijn volledig optioneel.

Directe download https://www.dropbox.com/s/kkt350ys6366mes/POKEMON_NIGHTMARE_INVASION.rar
    Website https://rpgmaker.net/games/5497/

• Cheers, zal deze eens proberen.

• @buffela zegt in Pokémon Nightmare Invasion:

Cheers, zal deze eens proberen.

Fijn dat u terug bent. Dankzij uw reviews ben ik pokémon mods gaan spelen.

• Terug zal ik 't niet noemen, zo nu en dan spook ik wat rond hier, actief zal ik denk ik niet meer worden.
    Maar fijn om te horen dat ik je geïnspireerd heb om in deze wereld te verdiepen, er zijn geweldige roms :).

Ik ben nu met Pokémon Altered Emerald Complete bezig, moet nog trainen voor de league.
    Erg leuk en uniek, en toch behoud het de stijl van het origineel!

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.