KEEN

Is Audials legaal?

• Met Audials kun je gratis spotify liedjes opnemen en omzetten naar MP3. Maar is dit legaal?

de site is https://audials.com

• Ik ken het niet, maar als ik de omschrijving lees kan ik me niet voorstellen dat het legaal is.

• Global Moderators

zegt in Is Audials legaal?:

Ik ken het niet, maar als ik de omschrijving lees kan ik me niet voorstellen dat het legaal is.

ik vond het ook maar vreemd

• Is Audials software legal in the US?
    Yes, Audials software products are completely and 100% legal and completely comply with all Copyright Laws.

In our opinion our Audials is the most powerful recording software available in the world! And as an internationally award winning technology provider, we believe in fair use, and take Copyright Laws very seriously. At its core, Copyright Laws are very simple and firmly state “When recording or converting media, please do not redistribute it to other people.” Similarly, our mission is very simple, and we strive to produce the most powerful on-demand music and media recording software to help you manage your digital life in a fair and legal way.

Our products fall in the same category as VCR’s, DVR’s, Tape Recorders, CD Burners, iPods/MP3 players, and other popular devices.

What we do is try and help you find what you want, when you want it. We do not give access to cracked or encrypted data and therefore our software complies with all Copyright Laws, including the Digital Millennium Copyright Act for recording only media streaming.

https://audials.com/en/audials/company-audials-ag/legal_information.html

Maar dat gaat over de US ik weet niet of dat ook zo in Europa is.

• Global Moderators

tl’dr
    het is legaal “When recording or converting media, please do not redistribute it to other "
    “Als u media opneemt of converteert, dient u deze niet door te geven aan andere mensen.”

• Admin

Nou, het probleem is vaak dat de software niet illegaal is. Maar zodra je akkoord gaat met de algemene voorwaarden van Netflix, Spotify e.d. is het gebruik van zulke programma’s wel illegaal.

Dus in zekere zin mag je het programma hebben en aanschaffen. Maar het gebruik op diensten als Spotify en Netflix is illegaal.

• Global Moderators

@keen Dit dus.

Een DVD brander is ook legaal, maar het kopiëren van auteursrechtelijk materiaal niet.

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.