[Tutorial] Signature // Dreaming

• Global Moderator

Nou, dit gaan we dus maken:
    YEK9bc8.jpg

Wat heb je nodig?

• Deze pic (maar een andere mag natuurlijk ook)
    • Deze textuur
    • De lettertypes Bebas Neue en Blue Highway D.
    • Photoshop CS2 (Al is een betere versie natuurlijk ook goed)
    • Hersenen

Stap 1.
    Maak een bestandje aan van 500x200 pixels.

Stap 2.
    Open de texture en plak deze erin. Zet het neer zoals je wilt. Ik heb het zo gedaan:

ZaIhDOh.jpg

Stap 3.
    Kopieer de foto van het model, plak die in het venster en zet het op z’n plek. Eventueel verkleinen, draaien, het kan allemaal. Gum daarna de ruimte om haar heen weg. (Of als je echt een mierenneuker bent, dan met maskers). Nice, zet het dan op hard light.

PFPe2P6.jpg

Stap 4.
    Omdat haar gezicht best wel rommelig is, heb ik een nieuwe laag aangemaakt, en deze onder de laag van het model gezet. Vervolgens heb ik haar hoofd zegmaar ingekleurd met de kleur #979797 met de opacity op 70%. Het hoeft niet op de pixel precies. Je ziet dat haar huid weer egaler wordt.

aLS4B7m.jpg

Stap 5.
    Ga naar layer > New Adjustment layer > Selective Colour
    Let op: Deze functie zit als het goed is alleen in Photoshop, dus als je met Photofiltre of Paint Shop Pro of whatever werkt, dan kan waarschijnlijk niet.
    Gebruik deze informatie:
    Colours: Red
    Cyan : 0
    Magenta: 0
    Yellow: -100
    Black: 0
    Als je er niet tevreden over bent, speel een beetje met de instellingen tot je het wel mooi vindt. Klik dan op [ok]

jG9rpqR.jpg

Stap 6.
    Ik ergerde me dood aan dat blauwe stuk, dus heb ik een nieuwe laag aangemaakt en dat blauwe stuk ingekleurd met #bf6019. Daarna heb ik de laag op hue gezet.

WnEObLQ.jpg
    Stap 7. We zijn er bijna! Pak de typetool, zet de font op Bebas Neue, 55pt, en schrijf daarmee je tekst op. Ik heb ‘Dreaming’ gedaan, een nummer van Orchestral Manoeuvres in the Dark. Dat was wat in me opkwam tenminste. “I was only dreaming, I was only trying to catch your eye.”
    Zet het een beetje scheef, zet het op de goeie plek. Alleen is de opmaak nog een beetje saai.

Ga naar de blending options van deze laag en selecteer: Drop Shadow.
    Gebruik deze gegevens:
    Blend mode: Normal, kleur #000000 (zwart)
    Opacity: 25%
    Angle: 120 graadjes
    Distance: 2px
    Spread: 10%
    Size: 3px

En de rest wat niet beschreven wordt dat laat je gewoon met rust.

In datzelfde venster zie je ook de optie: Gradient Overlay. Klik die aan. Gebruik deze gegevens:
    Blend Mode: Normal
    Opacity: 100%
    Gradient: Aan de linkerkant #b3717c en aan de rechterkant: #ecb570 (klik daarna weer op ok)
    Angle: 90 graadjes
    Scale: 100%

Druk op ok en je hebt een mooi opgemaakte tekst.
    Maak een nieuw tekstvakje aan, maar dan met de kleur #ffffff (wit), het lettertype: Blue Highway D en met de grootte 12.
    Zet neer: I was only
    Draai de tekst een beetje en zet het op een goeie plek neer.

En dat was het. Veel succes ermee. :P

Aanmelden om te reageren

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.