[Tutorial] Chinese Girl icons

• Global Moderator

Je weet toch wel die icoontjes, avatars of wat dan ook? Daar heb ik in het jaar kruik nog een tutorial voor gemacht. En die heb ik weer teruggevonden. Hopelijk heb je er wat aan. Programma waar het in is gemaakt is Photoshop CS5, maar andere versies zijn ook oke.

i9pJGyN.png
    We gaan dus de middelste icon maken, die met de X.

Vol deze stappen hieronder, en laat je resultaat zien!
    Als je vragen hebt dan mag je die uiteraard stellen.

1. Open Photoshop.

2. Open een bestandje van 100x100 pixels

3. Kies een foto uit. Ik kies deze foto:

F2aJiVhl.jpg
    Van deze shoot: klik hier

1. Plaats de foto op de manier hoe jij wilt. Ik zet het zo neer:

0dvYnbK.jpg

Shadows
    Cyan-Red: 0
    Magenta-Green: 0
    Yellow-Blue: -20

Midtones
    Cyan-Red: -100
    Yellow-Blue: 0

Highlights
    Cyan-Red: 0
    Yellow-Blue: 0

1. Dit komt er nu uit:

EBXKNUR.jpg

Ik dacht: Mooie colouring, maar het is wel saai zo. Meer colouring toevoegen zorgt ervoor dat de kwaliteit omlaag gaat, dus let’s try met deze icontexture:
    YDxiDIp.jpg

Plak deze dus op je icon. Zet deze op Soft Light, 100%.
    DzLvOGT.jpg

1. Plak deze texture nogmaals op, ook op Soft light, 100%

I8LxlXE.jpg

1. Plak deze texture nog eens op, maar zet het dan halverwege het scherm, waardoor je een rechthoek, of een duidelijke scheiding ziet tussen de 2 kleuren (licht en donker).

r34cCE6.jpg

1. Kies een lettertype uit, ik heb “AR Berkley” gekozen. Selecteer een stuk op je icon. Kies een random letter en typ die in. Hier zie je de “X”. De kleur die gebruikt is, is zwart.

8yoBRiG.jpg

1. Zet de laag van de letter op Overlay, en plaats de letter op de plaats waar jij wilt.

trsvZZ7.jpg

En dat is dan ook gelijk het eindresultaat! Als je vragen of opmerkingen hebt dan hoor ik het graag van je.

Aanmelden om te reageren

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.