KEEN

5.2 TB (5216 GB) aan bestanden overzetten

• Aanstaande zaterdag moet ik 5216 GB aan data overzetten naar een 8TB harde schijf. De data staat op 6 schijven van elk 1TB per stuk.

Ik heb zaterdag slechts 7 en half uur de tijd om dit te doen. Helaas is de uploadsnelheid slechts 1Mb/sec en is het internet niet stabiel waardoor de uploadsnelheid nog kan zakken. Ik kan het niet via het netwerk doen.

Nu is mijn vraag hoe ik dit het beste kan aanpakken? Zijn er programma’s die dit proces kunnen versnellen? Of zijn er andere mogelijkheden om mijn data zo snel mogelijk op mijn 8TB harde schijf te krijgen.

De schijven hebben snelheden van 5400 en 7200 rpm met 32 en 64 mb buffers.

Ger.

• Dat gaat je in 7.5 uur niet lukken vrees ik.

• De snelheid ligt aan hoesnel je schrijf kan schrijven. Sneller dan dit zal het niet worden. Het beste is om de schijven in je pc te steken en een voor een over te zetten naar de andere schrijf. Wellicht als de transfer rate van de nieuwe schijf hoog genoeg dat het met 2 tegelijk kan, maar dat is altijd gokken

• Global Moderators

Je internet snelheid heeft er weinig mee te maken toch. Als je die 8TB schijf gewoon aan het zelfde systeem aansluit als waar de andere schijven in zitten ben je redelijk snel klaar.

Al ligt het er natuurlijk ook nog aan wat er precies op staat. Zijn het allemaal grote bestanden? Dan gaat het vrij vlot. Als het duizenden kleinere bestanden zijn duurt het wat langer.

Een collega van me heeft recent een backup over moeten zetten naar een nieuw systeem. Was ongeveer 7TB en duurde ruim een week.

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.