KEEN

Wat vinden jullie van het woord "kanker gebruiken"?

• Naar mijn mening kan het prima en is er een groot verschil tussen zeggen dat iets “kanker hard” is of heel hard “kanker” zeggen als je je teen stoot en tegen iemand zeggen dat ze kanker mogen krijgen.

• Kankerdom

• Ik vind het vreselijk irritant als mensen je dismissen om je vocabulaire terwijl je niemand er persoonlijk mee aanvalt. helemaal als ze helemaal getriggered raken door een bijvoeglijk naamwoordje dat niet offensief op hun gericht is, grow some tough skin.

het is al helemaal hypocriet als je tegen mensen gaat zeggen dat ze de dood verdienen omdat ze af en toe “kanker” zeggen.

Natuurlijk is schelden in het algemeen niet netjes en ik pas mijn taalgebruik altijd aan op mn omgeving, ik ga niet zitten schelden bij mn schoon familie. er is ook verschil tussen zeggen dat het een “kanker chille avond” was en zeggen dat je hoopt dat iemand kanker krijgt.

i.m.o either everything is ok or nothing is ok. waarom mag “kanker” zo specifiek niet worden gezegd? er zijn meer mensen dood gegaan aan malaria of tyfus maar niemand flipt daar over. in andere landen doen ze ook niet moeilijk over het woord “kanker”, “zou je er ook nog mee schelden als je het zelf had?”

Ja, want ik kan een bijvoeglijk naamwoordje onderscheiden van een belediging. en zelfs als iemand zou zeggen dat het “kanker lekker voor me is” zou ik er niet om caren want over het algemeen maak ik me niet druk over het feit dat mensen die ik niet ken/me niet mogen mij uitschelden.

• Het gebruik van kanker als bijvoeglijk naamwoord of gewoon als versterking voor uiting van emotie moet gewoon kunnen. Als mensen het zo gebruiken associeer ik het ook niet met een ziekte.

Maar als iemand het daadwerkelijk anderen gaat toewensen, dan vind ik het wel gewoon compleet onnodig. En het is dan overduidelijk dat er dan echt naar de ziekte verwezen word.

• zegt in Wat vinden jullie van het woord “kanker gebruiken”?:

Het gebruik van kanker als bijvoeglijk naamwoord of gewoon als versterking voor uiting van emotie moet gewoon kunnen. Als mensen het zo gebruiken associeer ik het ook niet met een ziekte.

Maar als iemand het daadwerkelijk anderen gaat toewensen, dan vind ik het wel gewoon compleet onnodig. En het is dan overduidelijk dat er dan echt naar de ziekte verwezen word.

ligt ook aan de intentie natuurlijk, als een van mn vrienden zegt “krijg kanker” reageer ik gewoon terug met iets als “ik steek je” of “je moeder”, niks aan de krant dan natuurlijk.

• zegt in Wat vinden jullie van het woord “kanker gebruiken”?:

zegt in Wat vinden jullie van het woord “kanker gebruiken”?:

Het gebruik van kanker als bijvoeglijk naamwoord of gewoon als versterking voor uiting van emotie moet gewoon kunnen. Als mensen het zo gebruiken associeer ik het ook niet met een ziekte.

ligt ook aan de intentie natuurlijk, als een van mn vrienden zegt “krijg kanker” reageer ik gewoon terug met iets als “ik steek je” of “je moeder”, niks aan de krant dan natuurlijk.

Ja ik vind persoonlijk iemand het toewensen gewoon not done. Misschien omdat ik mezelf er iets meer van aantrek.

Mijn moeder heeft kanker gehad en het is echt fucking naar om iemand zo te zien.

• Ik vind het asiocioaal. Grote kans dat ik het zelfs heb. Haat het woord.

• bepaaalde dingen vind ik onbeschoft om zomaar te roepen “kanker” is er een van, kan heel naar over komen voor een persoon, licht best gevoelig bij veel mensen, van de ene kant vind ik laat iedereen roepe wat hij/zij wil roepen, licht trouwens ook aan de omgeving.

• Kanker bekt gwn lekker

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.