KEEN

Ik krijg mijn pc niet aan de praat

• Hoi,
    Ik heb mijn pc uit elkaar gehad voor onderhoud.
    Na het in elkaar zetten heb ik plots problemen dat mijn pc niet aan gaat,
    Of af en toe wel aan gaat , soms valt hij ook uit, wat ik heel raar vind.
    Ik hoop dat jullie mij er bij kunnen helpen omdat ik de pc heel hard nodig heb.
    Vermoedelijk zijn er dingen verkeerd aangesloten, ook 1 kabeltje weet ik niet op de juiste plek te krijgen.
    1 kenmerk is ook dat de usb heel heet werd aan de voorkant van de pc,
    Ik heb foto’s gemaakt van de binnenkant
    Wat ik per toeval net zag is dat de kabel voor usb verkeerd aangesloten was, die heb ik er goed in gezet.
    Voor de zekerheid zet ik de pc niet aan tot ik een goed gevoel er bij heb dat de onderdelen goed gedemonteerd zijn.
    Hier zinn de foto’s
    Hopelijkmweten jullie er meer van :)4_1516772332741_20180124_063039.jpg 3_1516772332722_20180124_063026.jpg 2_1516772332701_20180124_063049.jpg 1_1516772332657_20180124_063136.jpg 0_1516772332624_20180124_063150.jpg

• Kan het ook zijn dat de sata aansluitingen verkeerd aangeslote zijn?

• 0_1516772565351_20180124_064132.jpg

• Of af en toe wel aan gaat , soms valt hij ook uit, wat ik heel raar vind.

Het lijkt erop alsof die kortsluiting maakt.

Controlleer of alle kabels goed vast zitten. Een USB kabel die verkeerd zit kan niet voor uitval zorgen, misschien zijn er wel meer kabels verkeerd aangesloten. Je moet even alle kabels nakijken of ze op de juiste manier zijn aangesloten en of er geen stof tussen zit.

Kijk of het RAM-geheugen goed geplaatst is en of de videokaart goed vast zit.

• Ik heb nog eens alles na gekeken, hij ging meteen aan ( nog steeds geem zekerheid ) het lampje van de usb stick gaat weer aan als ik de usb stick aan de voorkant aan sluit. Ik laat deze stick er even in zitten om te kijken of er hitten vanaf komt, best frustrerend als er iets is met een pc wat ik dan weer net niet begrijp, ik hou jullie er zeker van op de hoogte en hoop dat er goede adviezen tussen zitten :) dingen waar ik nog niet aan gedacht heb, ram geheugen en video kaart zitten goed vast, heb het nog eens gecheckt

• Usb stick word na 10 minuten niet meer heet, toestraks werd die na 1 minuut al heet , even alles verder controleren

• Global Moderators

0_1516774820075_IMG_20180124_071928.jpg

Deze rood omcirkelde kabel zit sowieso fout maar dat had je volgens mij al gevonden.

En de kabel die nog los hangt is zo te zien van de front audio aansluiting. Maar dat zorgt niet voor sit soort problemen.

Wat me verder nog opvalt is dat de exhaust fan aan de achterkant in principe verkeerd om zit. Die zou normaliter naar buiten moeten blazen ipv naar binnen.

Heb je verder eigenlijk nog dingen los gehaald tijdens het “onderhoud”?

• @eximius die omcirkelde heb ik op de juiste plek gezet zoals ik eerder omschreef, heb het hele moederbord er even uit gehad omdat ik alles in een andere behuizing wilde zette, bleek dus dst het niet paste omdat die behuizing te klein was, heb daarna het moederbord weer terug geplaatst, ik ben nu min systeem aan het rebooten af aan het sluiten en oo aan het starten, valt tot nu toe niet random uit nadat ik dat omcirkelde kabeltje goed geplaatst heb, grafische kaart en moederbord zijn er uit geweest, de rest van de onderdelen zijn in de kast gebleven omdat ik er achter kwam dat het moederbord te groot was, zou het kunne dat het moederbord zich als een soort “bescherming” afsluit omdat het kabeltje verkeerd zat ? Heb nu 4x pc afgesloten 2x opnieuw opgestart zonder dat dr pc de grafische kaart niet meer ziet ( pak van me hart ), hoor graag meer advies

• Global Moderators

@tikatv Als een usb aansluiting kortsluiting geeft gaat de pc inderdaad altijd uit. Dus als hij fout aangesloten is, is de kans heel groot dat hij steeds uitvalt en/of restart.

• @eximius dan is denk ik het probleem gevonden, heb het boekje er ook bij gepakt en zoals ik zie zijn de kabels op de juiste manier aangesloten, oja de audio gebruik ik nooit dus dan zal die niet van invloed zijn toch? Ik gebruik namelijk een audio interface omdat ik de standaard geluidskaarten niet mooi vind klinken, heb de pc gebouwd voor puur en alleen muziek maar de passie is veranderd in videos maken / streamen, vandaar de antieke 9800 kaart zoals ik je reactie las :p .
    Ik las ook dat je er een te koop had?
    Zo ja wat voor een is het eigenlijk en welke prijs,
    Ben daar wel nieuwsgierig na.
    Zal zelf na een week de pc gebruike pas het vertrouwe krjjgen dst die het weer doet zoals altijd. Maar dat zal wel voor meerdere mensen zo zijn als sr iets geweest is met de pc :p

• Global Moderators

@tikatv ik heb mijn oude pc inderdaad te koop. http://keen.wtf/topic/5993/nette-game-pc-tekoop-in-venray/6

Vraagprijs prijs is €399 maar onderhandelen kan natuurlijk altijd.

• Een tip voor de volgende keer. Als je weer eens zo’n ondehoud sessie neemt. Maak dan foto’s op je telefoon of op n camera. Dit zorgt ervoor dat je dit soort situaties meestal voorkomt. (Tenminste als de kabels vooraf wel goed waren aangesloten)

• @pool inderdaad een strak plan ;)

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.