KEEN10: Wat vinden kinderen het saaiste om te doen.

• Admin

Niet alle dingen zijn even leuk. Soms moeten er ook minder leuke dingen gedaan worden. Kinderen bestempelen deze dingen als ‘saai’ en daarom vroeg KEEN aan 91 kinderen wat zij het saaiste vinden om te doen.

10. Ziek zijn
    Ziek zijn is natuurlijk nooit leuk. 2 kinderen vinden ziek zijn juist heel saai. A (10) “Als ik ziek ben dan kan ik niks doen en moet ik in bed blijven. Ik vind het zo saai dat ik dan extra veel ga slapen.”

09. Tekenen
    3 van de 91 kinderen zullen later geen tekenaar worden. G (9) “Waarom moet ik tekenen op school. Ik wil geen tekenaar worden dus hoef ik het niet te leren.” K (11) vind tekenen ook niet leuk “Tekenen is nog saaier dan rekenen en dat is al super-de-puper saai.”

08. Saaie films kijken
    Niet iedereen heeft dezelfde smaak. Dat is niet alleen met eten en drinken zo, maar ook welke films je leuk vind. Sommige kinderen moeten films meekijken met hun ouders en die films zijn niet altijd even leuk. S (8) “Ik mag soms 15 minuten langer opblijven dan mijn broertje, maar dan mag ik niet meer aan de tablet maar moet ik de film kijken die papa en mama kijken. Dat is heel saai want ik kan nog niet alle woorden lezen die er staan en de lange woorden gaan veel te snel weer weg voor mij. Waarom praten die mensen niet gewoon Nederlands?”

07. Naar school gaan/Op school zijn
    Het verbaasde mij dat deze niet in de top 3 staat. Slechts 5 van de 91 kinderen gaf aan school het allersaaiste te vinden. P (12) “School begint veel te vroeg en je leert daar alleen maar saaie dingen zoals rekenen en schrijven. Ik wil later games maken, daar hoef ik toch niet voor te kunnen rekenen?”

06. Vervelen
    Kinderen hebben vaak de hele dag prikkels om zich heen. Bij gebrek aan deze prikkels treedt verveling op en dat vind o.a. de 10 jarige N. niet zo chill “Äls ik niks te doen heb ga ik eerst mijn ouders vervelen. Ik vind het dan in huis zo saai dat ik niet weet wat ik moet doen en als ik dan mijn ouders ga vervelen dan krijg ik soms straf.”

05. Wachten
    We wachten ongeveer 2/5e van ons leven. Maar volgens 12 kinderen is wachten het saaiste wat er is. C (11) “Ik haat wachten. Soms als ik YouTube filmpjes kijk dan moet ik wachten omdat we sloom internet hebben. Wachten is saai.”

04. Afwassen/afdrogen
    Na het eten de tafel afruimen en afwassen, het hoort erbij. Ouders vinden het vaak fijn als kinderen ouder worden dat ze meehelpen met afwassen of afdrogen. H (15) “Ik en mijn broertje doen altijd de afwas, op maandag woensdag en vrijdag doe ik afwassen en mijn broertje afdrogen en dinsdag, donderdag en zaterdag doe ik afdrogen en mijn broertje afwassen. Zondag gaan we altijd ergens eten en hebben we geen afwas. Maar ik vind afwassen en afdrogen allebei heel erg saai.”

03. Huiswerk maken
    "Waarom moet ik na school thuis verder gaan met school?" vroeg de 14 jarige L. “Ik vind huiswerk echt het saaiste wat er is.” Weinig kinderen vinden huiswerk maken leuk maar toch zijn er dingen die nog saaier zijn, want huiswerk maken staat op nummer 3.

02. Huisdier verzorgen
    Een puppy, kitten of konijntje krijgen is natuurlijk hartstikke leuk. Maar al snel worden de dieren groter en hebben ze meer zorg nodig. De hond moet uitgelaten worden en de kat wilt graag een schone bak waar ze haar behoefte in kan doen. V (10) “Ik vond het in het begin leuk om mijn konijntje eten te geven, maar nu vind ik het saai om dat elke dag te doen. Als die dood gaat wil ik geen konijn meer hebben.”

01. De slaapkamer opruimen
    Dit is wat kinderen het aller- aller- allersaaiste vinden. Niemand vind het leuk om op te ruimen, maar kinderen vinden het vooral vervelend om de slaapkamer op te ruimen. K (8) “Mijn kamer is elke dag een rommeltje en ik probeer hem elke dag op te ruimen maar het lukt niet altijd. Maar ik vind het heel saai om te doen. Ik doe nog liever de afwas.”

Had je een antwoord verwacht in de KEEN10 die er niet tussen staat?, of mis je een antwoord?
    En wat vonden jullie als kind saai?

• Global Moderators

"Waarom praten die mensen niet gewoon Nederlands?” XD

"Ik wil later games maken, daar hoef ik toch niet voor te kunnen rekenen?”
    Good luck buddy xD

• Global Moderators

@mc zegt in KEEN10: Wat vinden kinderen het saaiste om te doen.:

"Ik wil later games maken, daar hoef ik toch niet voor te kunnen rekenen?”
    Good luck buddy xD

Dit dacht ik ook haha. Heb slecht nieuws voor deze jonge man

• Blogger

Echt zo schattig dat die kinders nog zo naïef zijn.

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.