Apps en Toestemmingen

• Admin

Jullie kennen het wel. Hier een nieuwe spelletje op je mobiel, mag die toegang tot je contacten? tot je mic? tot je camera? Hebben die apps het wel nodig?

Het is tegenwoordig normaal dat als je een spelletje download je gemiddeld 2 van deze meldingen krijgt.
    Nu vroeg ik me af, wat doe jij dan?

• Je bent een “doorklikker”. Je klikt maar op “ja” en “accepteren” totdat je spel/app eindelijk download.
    • Je leest alles aandachtig door, maar geeft wel gewoon toestemming voor alles, want ja een of andere nieuws app zal vast toegang tot je mic/camera nodig hebben voor iets.
    • Je leest, en alles wat onredelijk lijkt of zonder rede van je verwacht wordt om toestemming voor te vragen zeg je “NEIN NEIN NEIN”. Hierdoor komt het zelfs regelmatig voor dat je een app/spel niet installeert.

• Admin

Zelf ben ik van de laatste categorie. Als iets om geen enkele nuttige rede toegang wilt tot iets op mijn telefoon is het NEIN NEIN NEIN en ga ik verder.

• Mij boeit het niet. De informatie die ik in het pools inspreek hebben ze vrij weinig aan. Hoor je meestal KURWAAAAA JEBACC, SPIERDOLONY GOWNO CHUJ JEBANY .Vgm hebben ze liever dat ze mij die optie nooit hadden gegeven.

• Admin

Voor mij is het al een no go als er in het spel reclame zit. Laat staan dat ik een spel toestemming moet geven om mijn mic aan te zetten of mijn contacten te delen.

Als ik al mobiele spellen speel, speel ik ze op Nox player, een android emulator voor op de pc.

• @keen zegt in Apps en Toestemmingen:

een android emulator voor op de pc.

emulators ftw

• Global Moderators

Druk opzich wel op jajaja, maar probeer steeds meer nee te zeggen. Heb nu alle toestemmingen gewiped van de apps, zie wel of ze het opnieuw vragen. Bij veel apps kun je ook op nee klikken en nogsteeds gebruiken.

Maar bij mijn muziek speler is het bijv logisch dat ze bij mijn bestanden kunnen, zelfde geld voor een weer app. Die wilt mijn locatie weten, etc.

• Admin

@chaussettes zegt in Apps en Toestemmingen:

Druk opzich wel op jajaja, maar probeer steeds meer nee te zeggen. Heb nu alle toestemmingen gewiped van de apps, zie wel of ze het opnieuw vragen. Bij veel apps kun je ook op nee klikken en nogsteeds gebruiken.

Maar bij mijn muziek speler is het bijv logisch dat ze bij mijn bestanden kunnen, zelfde geld voor een weer app. Die wilt mijn locatie weten, etc.

Klopt, maar soms heb je van die apps die helemaal niks met een camera te maken hebben, maar deze willen daar dan alsnog toegang toe.

Ben tijdje terug ook door mijn toestemmingen lijst heengegaan, was zo gebeurt :) zouden meer mensen moeten doen!

• Blogger

NEIN NEIN NEIN NEIN

Absoluut niet, alles wat ze niet nodig hebben is gewoon NEIN

• Global Moderators

Ik geef een app hooguit toegang tot de opslag (hebben ze meestal ook gewoon nodig voor een eventuele savegame)
    Maar meer dan dat krijgen ze niet, als een app zonder reden meer toegang wil dan nodig lijkt dan zoeken ze het maar uit.
    Ik geef ze dan gelijk een review van 1 ster en verwijder het weer.

En apps of spelletjes die vol reclame in je gezicht blazen gaan er ook altijd direct vanaf. Als ik zelf de mogelijkheid heb om een filmpje of banner te bekijken voor iets extra’s prima, dan is het mijn keuze maar knal AUB niet die dingen vol in m’n smoel.

• @eximius zegt in Apps en Toestemmingen:

Ik geef een app hooguit toegang tot de opslag (hebben ze meestal ook gewoon nodig voor een eventuele savegame)
    Maar meer dan dat krijgen ze niet, als een app zonder reden meer toegang wil dan nodig lijkt dan zoeken ze het maar uit.
    Ik geef ze dan gelijk een review van 1 ster en verwijder het weer.

Dat doe ik ook en dat zouden meer mensen moeten doen.

Ik wil de keuze hebben om reclame te kijken voor iets extra’s of eens per half uur. Als het meer is dan dat dan gaat die van mijn telefoon af en krijgen ze ook 1 ster van mij.

• Ik installeer alleen apps van betrouwbare ontwikkelaars. Als ze niet bekend genoeg zijn installeer ik ze niet.

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.