magic the gathering (kaart spel)

• Global Moderator

Zijn hier mensen die magic the gathering of soort gelijke spellen spelen? Mijn oude speel groep is niet meer… jammer, maja tis niet anders. Maar vroeg me dus of of iemand het speelt hier.

• Global Moderator

@Davey Ik weet niet of het een soortgelijk spel is, maar ik ben van plan om dit spel te gaan spelen.

• Global Moderator

@KEEN ziet er geinig uit. Maar heb nu zelf iets teveel geld uit gegeven aan magic om op ander spel te focussen. Vind jammer dat ik nu niet echt iemand heb om mee te spelen. En van die game shops waar je kan spelen, komen mensen die mij niet zo mogen. 😂

• Kun je me meer uitleg geven over het kaartspel?

• Global Moderator

@Vink tuurlijk, wikipedia:Magic: The Gathering (ook wel bekend als Magic of MTG) is een ruilkaartspel (Trading Card Game, of TCG). Hoewel het spel zijn basis vindt in het fantasygenre uit de traditionele role-playing games, zijn er voor de rest weinig overeenkomsten. In het spel nemen twee (of meer) spelers het tegen elkaar op in een strijd om levenspunten. Ieder spel stelt een gevecht voor tussen krachtige “wizards” (tovenaars), ook wel “duelists” of “planeswalkers” genoemd. Elke speler start het spel met 20 levenspunten. Door het spelen van kaarten kan de speler de andere speler schade toebrengen of in zijn spel hinderen. Het doel is de tegenstander op 0 levenspunten te krijgen, hoewel er tal van andere manieren om het spel te winnen zijn.

Magic is een spel dat strategisch inzicht combineert met een geluksfactor. Spelers dienen voor het spel een “deck” samen te stellen met kaarten uit hun verzameling of uit een vooraf afgesproken deelverzameling van kaarten, voor de meeste kaarten geldt een maximum van vier per deck. Voor aanvang van het spelen worden de decks geschud, hierdoor weet een speler niet welke kaarten hij gaat trekken.

Ik zelf heb dus al hoop kaarten, en laat nieuwe spelers vaak spelen met mijn deck, als x e het leuk vinden maak ik van de hoeveelheid kaarten samen een nieuw deck (deck is je toverboek dat bestaat uit 60 kaarten of meer voor een standaard game)

Om een voorbeeld te geven ik heb veel “soldier” kaarten met de kleuren rood wit (de kaarten zijn verdeeld over 5 kleuren.) Mijn kaarten reageren dus leuk op elkaar. He tis vooral makkelijk te snappen als je een xtje probeerd. Want het is gewoon veel in het begin

Wit heeft de kenmerken
    Orde: staat tegenover chaos van rood.
    Licht: staat tegenover duisternis van zwart.

Blauw heeft de kenmerken
    Het kunstmatige: staat tegenover natuur van groen.
    Water en lucht: staat tegenover vuur en aarde van rood.

Zwart heeft de kenmerken
    Duisternis: staat tegenover licht van wit.
    Dood: staat tegenover leven van groen.

Rood heeft de kenmerken
    Vuur en aarde: staat tegenover water en lucht van blauw.
    Chaos: staat tegenover orde van wit.

Groen heeft de kenmerken
    Leven: staat tegenover dood van zwart.
    Natuur: staat tegenover het kunstmatige van blauw.

• Heb het ergens in een grijs verleden wel gespeeld.

En ook nog:
    Warhammer (maar dat is geen TCG)
    Pokemon TCG
    Yu-Gi-Oh TCG
    World of Warcraft TCG

Maar tegenwoordig doe ik er niks meer mee.

• Global Moderator

@Eximius warhammer was wel leuk, Yukio wel een beetje gespeeld. Maar ben beetje bij magic blijven hangen.

Aanmelden om te reageren

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.