Klappen in McDonald’s na te zacht ’bedankt’

• Admin

NAMEN - De 18-jarige Pierre Migeot is dinsdagavond bij de McDonald’s in Namen het slachtoffer geworden van zinloos geweld.

027e077c-ec71-11e7-a420-39522098b835.jpg

Dat schrijft hij op zijn Facebookpagina. „En dat allemaal omdat ze dacht dat we geen ‘dank u wel’ zeiden toen er iemand de deur voor ons openhield”, zegt Pierre Migeot tegen Het Nieuwsblad.

De jongeman wilde met zijn vriendin het fastfoodrestaurant binnengaan toen een meisje de deur voor hen openhield. „We passeerden haar en plots riep ze ons boos toe: ‘Je mag ook bedankt zeggen, hoor!’ Mijn vriendin draaide zich meteen om, om haar excuses aan te bieden en haar nog eens te bedanken”, vertelt Migeot.

Schelden
    Maar toen begon het pas. „Het meisje aan de deur begon ons meteen uit te schelden. Ik ben dan voor mijn vriendin gaan staan om haar te beschermen en aan het meisje te vragen waarom ze het nodig vond om haar voor zoiets te beledigen. Ik zag het vervolg echt niet aankomen”, zei de jongeman.

Het vriendje van het meisje tikte onverwacht op Migeot zijn schouder en sloeg hem recht in zijn gezicht. „Hij heeft me maar één mep gegeven tegen mijn gezicht. Maar hij sloeg recht op mijn bril, dus het glas barstte in splinters uiteen. Mijn oogkas werd geraakt. Gelukkig kon ik alle stukjes uit mijn oog krijgen. Anders was ik misschien nu blind aan één oog”, zegt de jongeman. Het gevolg: 11 hechtingen.

Pas toen drie personeelsleden van McDonald’s de ophef opmerkten, kreeg de jongeman hulp. “We keken rond en niemand van de klanten reageer

Viraal
    De post van de jongeman ging razendsnel viraal, maar ook de 18-jarige kreeg heel wat kritiek over zich heen. Migeot voelde zich dan ook genoodzaakt om toch nog te reageren. „Aan al diegenen die me onbeleefd vonden of vinden dat ik het heb verdiend: we hebben wel degelijk ‘bedankt’ gemompeld”, zegt de jongeman die nadien zei dat zij hem wellicht niet had verstaan. “En ik vind trouwens dat het niet uitmaakt. Zelfs al had ik het niet gezegd, je mag nooit reageren met zo’n zinloos geweld.”

bron https://www.telegraaf.nl/nieuws/1482525/klappen-in-mc-donald-s-na-te-zacht-bedankt

• Blogger

Vind het sowieso onzin om klappen te geven doordat hij geen bedankt zegt…

• Global Moderators

@snoetie zegt in Klappen in McDonald’s na te zacht ’bedankt’:

Vind het sowieso onzin om klappen te geven

• Global Moderators

@snoetie zegt in Klappen in McDonald’s na te zacht ’bedankt’:

Vind het sowieso onzin om klappen te geven doordat hij geen bedankt zegt…

Het is ook geen vrijwillige bedankt als je het zo gaat forceren

• Verbannen

Jammer dat zo moet

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.