KEEN

Mijn schatje wilt dat ik elke dag hartjes stuur heeft dat met zijn autisme te maken?

• Mijn vriendje stuurt elke dag honderden hartjes en kusjes en ik vind dat hij overdrijft. Hieronder wat screens

0_1514479864529_bb49cba4-b0ba-4bd8-96f5-2c60c25955e6-image.png

0_1514479928875_354b9ac0-1b2e-42f1-8583-c8c89a23dc90-image.png

0_1514479946767_70676f65-05e3-4e74-8aa9-74a905260143-image.png

0_1514479973056_75c08d68-dce0-4cc9-be64-72c8b09a192f-image.png

Als ik geen hartjes of kusjes stuurt dan denkt hij dat ik niks meer voor hem voel. Ik heb hem 100x gezegd dat ik van hem hou en dat ik geen hartjes van facebook en whatsapp dagelijks stuur. Dan komt het fake en nep over. Ik ben 17 en hij is 19 en ik voel me eerlijk gezegd te oud voor een lange rij hartjes en kusjes te sturen de hele dag.

Maar nu is kortgeleden gebleken dat hij autisme heeft. Ik heb daar e.e.a. over opgezocht maar ik vind zo veel informatie dat ik zelf door de bomen het bos niet meer zie. Hij heeft de Autisme vorm van PDD-NOS maar daarover vind ik nog meer dan over het autisme zelf.

Want als ik een keer niet reageer op zijn hartjes dan denkt hij dat ik niks meer voor hem voel en dan denkt hij al het ergste van dat ik niet meer van hem hou tot aan dat ik al vreemd aan het gaan ben met het halve dorp.

Kan iemand mij vertellen of dit gedrag past bij iemand die autisme heeft of staat dit daar volledig los van en hoe ik hiermee om moet gaan?

• Het kan er wel bij passen. Maar ben je ook serieus met hem in gesprek gegaan hierover? Ipv het afentoe een beetje zeggen? Denk dat dat heel erg kan helpen. Mensen met autisme kunnen vaak in een ritueel terecht komen, en dit moeten ze dan ook iedere keer doen.

• Heeft niks te maken met autisme. Ik heb ook autisme en ik stuur deze hartjes ook niet naar mijn vriend.

• zegt in Mijn schatje wilt dat ik elke dag hartjes stuur heeft dat met zijn autisme te maken?:

Heeft niks te maken met autisme. Ik heb ook autisme en ik stuur deze hartjes ook niet naar mijn vriend.

Puur omdat 1 iemand dit niet doet sluit dit niet iedereen uit. Het kan door autisme komen, het kan ook zijn dat hij onzeker is en op deze manier bevestiging zoekt.

• Global Moderators

Het zou een autistisch trekje kunnen zijn ja. Het is in ieder geval geval behoorlijk kinderachtig/puberaal.

En hij weet niet hoe je Queen schrijft :P

• Ik zie de screens in de hoofdvraag niet staan.

Autisten hebben vaak bevestiging nodig. Over of ze het goed doen op het werk, of de vriendschap goed zit en dus ook of de ander nog wel van hem/haar houdt.