KEEN

KEEN10: Wat vinden kinderen tussen de 9 en 15 jaar het leukste op YouTube?

• Admin

KEEN vroeg aan 132 kinderen wat zij het leukste vinden op YouTube. De top 10 antwoorden heb ik hieronder geplaatst met natuurlijk een link naar het YouTube kanaal.

De kinderen zijn tussen de 9 en 15 jaar oud. Van de 132 kinderen zijn er 54 jongens en 78 meisjes. Kinderen waren allemaal bekend met YouTube en wisten veel te vertellen over hun favoriete YouTube kanalen.

10: EnzoKnol
    Opvallend laag in de lijst. De tijd dat EnzoKnol nog belangrijk was laten kinderen ver achter zich. Van de 132 kids waren er slechts 3 die de naam EnzoKnol noemde.

09: StukTV
    Ook deze had ik verwacht dat hij hoger in de lijst zou staan. Met programma’s als Jachtseizoen zou je denken dat je de kids het wel boeiend genoeg vinden. 5 kids noemde StukTV als YouTube kanaal.

08: Bibi
    Deze was onbekend voor mij. Het is een meisje van een jaar of 10 die vooral DIY video’s maakt. Ze legt alles goed uit en heeft leuke onderwerpen. 7 meisjes noemde haar naam en checken dagelijks haar video’s.

07: #BOOS
    Eindbaas Tim Hofman staat natuurlijk ook in de lijst. De kids vinden zijn manier van praten leuk en dat hij mensen helpt. Sommige kinderen kijken het stiekem omdat ouders niet gediend zijn van het taalgebruik van Tim. 10 kinderen noemde BOOS als favoriet YouTube kanaal.

06-05: OnneDi
    Voor deze moest ik even zoeken op YouTube. Dit is de 2e naam die ik niet kende en ook geen idee had hoe ik het moest schrijven. Uiteindelijk aan de hand van de omschrijving die de kids gaven toch het kanaal gevonden. 11 kinderen (waarvan 8 meisjes) verspillen hun kostbare tijd met kijken naar video’s van OnniDi.

06-05: Dylanhaegens
    ehm… ja… Venray enzo… 11 kids… net zoveel als OnniDi… Next

04: MeisjeDjamila
    Deze meid vind ik persoonlijk nog wel de meest ‘normale’ YouTube-ster. Ze is lekker zichzelf en heeft een fijne stem om naar te luisteren. Ze heeft leuke onderwerpen en probeert niet op iemand te lijken. 14 kids liken deze meid hard.

03: FamkeLouise
    Met ‘‘hits’’ als Op Me Monnie en Vroom waarbij hersenloze stukjes tekst gezegd worden over een matige beat met daarbij wat middelvingers is de perfecte combinatie om de aandacht van kinderen te trekken. Althans voor 16 kids.

02: Veras Fawaz
    De video’s van deze gast zijn niet echt voor kids. Vooral de wat oudere kids noemde dit as favoriet YouTube kanaal. Video’s waarin Veras in de rol van playerboy Veertje kruipt en andere YouTubers doet zijn toch wel bij 21 kids de favoriete video’s van deze gast.

01: BeautyNezz
    Deze dame staat op nummer 1. Maarliefst 24 kids (allemaal meiden) zeiden direct ‘‘BeautyNezz’’ als ik ze vroeg wie hun favoriete YouTuber was.

Dat was weer de KEEN10.
    Had je verwacht dat deze YouTubers in deze lijst stonden?

Heb je een leuke vraag voor de volgende keer, laat het weten in de reacties.

• Toch opvallend dat Famke ertussen staat. Waarom vinden ze het leuk? Ze heeft nog maar 2 clips uitgebracht en maar in de afgelopen maand.

• Ik ken letterlijk maar 3 van die kanalen

• Global Moderators

@chaussettes Famke is gewoon een vlogger, en is in het (niet zo) muzikale wereld gerold

wat betreft de lijst, ik weet niet of ik moet lachen of huilen.

• @chaussettes zegt in KEEN10: Wat vinden kinderen tussen de 9 en 15 jaar het leukste op YouTube?:

Toch opvallend dat Famke ertussen staat. Waarom vinden ze het leuk? Ze heeft nog maar 2 clips uitgebracht en maar in de afgelopen maand.

Voor kinderen is het niet belangrijk wat iemand gisteren heeft gedaan, maar wat iemand morgen gaat doen. Famke is nieuw fris en hip in de ogen van kinderen en daarom kijken veel kids ernaar.

Een blanke meid die een middelvinger opsteekt is een keer wat anders dan een Boef die dat doen.

• Blogger

Vind het wel cool dat BeautyNezz op 1 staat. Zij werkt er keihard voor en krijgt de juiste steun, naast dat ze ook een positieve invloed heeft op leeftijdsgenootjes