Exchange account Email (Premair account wijzigen)

• Goed. Ik zit met het volgende probleem. En is ook heel ingewikkeld. Wellicht dat @Eximius of @Boca mij kunnen helpen.

Ik zit namelijk met een klant van mij die outlook 2016 heeft (Is geupdate van outlook 2007 naar 2016 als ik me niet vergis en daarbij zijn de accounts met exchange geimporteerd ofzoiets). Hierbij staat een email account tussen die toch niks kan ontvangen. (Account wordt ook niet meer gebruikt en wordt dus verplaatst met een ander.) Wat nu het probleem is. Het is een primair account. (Een email adress die als eerst is aangemaakt?/ingezet in outlook. Ik kan op geen enkele manier het email account wijzigen of het primair account wijzigen. Ik heb een beetje gegoogled en de resultaten zijn best wel shitty.
    optie 1. Ga sleutelen in het register (Ga ik dus echt niet doen)
    optie 2. Via powershell een schript schijven (Hier weet ik werkelijk bijna niks tot weinig van)
    Optie 3. Alle exhange accounts verwijderen en opnieuw invoeren. (Het enige nadeel is het zijn een aantal emails of 9-10 ofzo.

Mijn vraag: is er geen betere manier? Is er een simpele manier om dit te omzeilen?
    Antwoorden zijn welkom.

Bron 3 opties: https://www.slipstick.com/exchange/primary-account-removed-outlook-2010/

• Global Moderator

Als ze je aanraden om een nieuwe profile te maken zal dit wel het makkelijkste zijn.

Dit zeggen ze ook op de site:
    if you have a lot of Exchange accounts or the mailboxes you are keeping in the profile are huge, you can edit the registry to remove the ‘primary’ flag then delete the account. Editing the registry is generally the better option when the mailboxes will take a long time to re-sync (or you are on a metered connection) or if you have a lot of Exchange accounts in your profile.

register zou ik niet aan gaat zitten klooien, als iets fout gaat heb jij het fout gedaan en is de klant boos :P

• @chaussettes zegt in Exchange account Email (Premair account wijzigen):

if you have a lot of Exchange accounts or the mailboxes you are keeping in the profile are huge, you can edit the registry to remove the ‘primary’ flag then delete the account. Editing the registry is generally the better option when the mailboxes will take a long time to re-sync (or you are on a metered connection) or if you have a lot of Exchange accounts in your profile.
    register zou ik niet aan gaat zitten klooien, als iets fout gaat heb jij het fout gedaan en is de klant boos :P

Ja register ga ik liever ook echt niet voor.

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.