Kan een drum 'n bass beluisteraar zeggen of dit een kwalitatief goede drum 'n bass track is?

• Admin

Ik ben een enorme fan van The Queenstons (een van de 40 verschillende aliassen van Renard) en ik vind zijn ‘drum n bass’ aliassen Jackal Queenston en The Queenstons best wel vet. Nu liet ik dit vanmiddag aan iemand luisteren en die zei dat dit 'zware benedenmaatse drum ‘n bass was’.

Ik was benieuwd of de ervaren drum 'n bass luistaraar diezelfde mening heeft. Het gaat om dit nummer.

• Global Moderator

Als je dit puur beoordeeld als een drum 'n bass track is het vrij matig ja. Er mist namelijk best wel wat, voornamelijk een echte goeie bass. Het ritme is inderdaad drum 'n bass /jungle achtig. En er zitten meerdere geluiden in die ook vaak in DnB worden gebruikt. Maar voor zover ik kan horen zit er veel meer in dan DnB, je kunt horen dat die gast meer maakt dan puur DnB.

Maarja het is altijd lastig om een bepaald nummer op 1 genre te beoordelen, Drum 'n bass bestaat namelijk ook weer uit meerdere subgenres, en de ene vind dit tof en de andere we dat.

Daarnaast is elk genre ook onderhevig aan verandering. Pak een drum 'n bass track uit 1998 en vergelijk die met iets van nu, heel anders dus.

• Admin

@eximius Dit is zijn main Drum 'n Bass alias. Weet niet of dit weer in een ander subgerne valt van dnb.

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.