Gvd net besprongen door twee honden, broek helemaal viezz

• Global Moderator

Uurrgh. Ik liep net hard bij het bos waar ik woon met mijn hond, en kwam ondertussen twee labradors tegen tijdens het wandelen. (overigs is het daar niet een losloop gebied) en deze waren niet aangelijnd. Dit zie ik best vaak gebeuren (ook in de wijk) en ik weet niet hoe vreemde honden reageren op de mijne. Het is maar een kleine namelijk. Genoeg horror verhalen gehoord dus ik ben altijd voorzichtig.

Afijn, deze twee labradors kwamen mijn kant op gerent, en ik gaf aan tegen de eigenaren dat ik dit niet prettig vond. Mijn hond duidelijk ook niet. (die is hartstikke leuk met honden maar niet als honden van 10x zo groot erop afgerend komen) Deze honden sprongen tegen mij op, en mijn broek was inmiddels helemaal vies. (overal lag modder en deze honden kwamen net uit de sloot, je kunt het je wel voorstellen denk ik) en mijn hond was bang. Die kan maar 5 meter wegrennen en dan is de lijn op, die honden niet.

The_benefits_of_mud_bath_Labradors_enjoy_playing_in_water_Noddy_gopal1035_Apr_2007.jpg
    (niet die hond, maar beeld mag voor zichzelf spreken :P)

Uiteindelijk na een minuut kijken kwamen de eigenaren wel naar me toe om de honden weer mee te nemen (de honden kwamen niet toen ze geroepen werden) en zonder enig woord van excuus liepen ze weer verder. Ik ben ook maar de andere kant op gelopen. Dacht toch bij mezelf, als ik ze straks weer tegen kom, spreek ik ze er even op aan. 10 minuten later, zie ik ze en loop ik er dus naartoe. Ik vertel de meneer (met mijn verzamelde moed :P) dat wanneer u uw honden niet onder controle heeft u ze beter niet los kunt laten, plus het feit dat ze hier helemaal niet los mogen lopen. Honden weer tegen mij aan natuurlijk. Deze meneer lachte een beetje en liep weer verder. (Hij kan zeker weten Nederlands, want dat sprak ie daarvoor ook gewoon) Heel vreemd verhaald dus.

Nu vraag ik me af er niet meer gecontroleerd kan worden naar loslopende honden en of ik hier een melding van kan maken ergens? Ik heb nu ook krassen op mijn benen van deze twee honden. Niet zo gezellig dus ಠ_ಠ Honden zijn super leuk enzo, en deze waren ook wel lief, maar luisteren deden ze niet.

• Je kan hier wel aangifte van maken als je weet wie het is. van de andere kant kan het zijn dat de politie of wie dan ook dit niet serieus zal nemen aangezien er niks ernstigs is gebeurd

• Global Moderator

@pc-master-race Nee het is in dit geval niet ernstig, maar niet te min wel onprettig. Als ze gewoon netjes excuus hadden aangeboden was het ook minder erg geweest. Het is meer, zodra ik (of zij) een agressieve hond zou hebben, ik niet weet hoe de situatie uit zou pakken. Mijn hond heeft hierdoor ook een angst ontwikkeld voor grote honden.

• @chaussettes zegt in Gvd net besprongen door twee honden, broek helemaal viezz:

@pc-master-race Nee het is in dit geval niet ernstig, maar niet te min wel onprettig. Als ze gewoon netjes excuus hadden aangeboden was het ook minder erg geweest. Het is meer, zodra ik (of zij) een agressieve hond zou hebben, ik niet weet hoe de situatie uit zou pakken. Mijn hond heeft hierdoor ook een angst ontwikkeld voor grote honden.

nee dat snap ik, maar je kan de eigenaars hoogstens aanspreken en hopen dat ze er wat mee doen.

• Global Moderator

@pc-master-race ben dr ook bang voor helaas

• ಠ_ಠ

• Honden zouden altijd aan de lijn moeten lopen of ze nu gevaarlijk gedrag laten zien of niet. Niet iedereen is ervan gediend om modderpoten tegen zich aan te krijgen.

Mijn reactie zou een harde trap in de buik van de hond zijn. Net als een mens niet ongevraagd aan mij hoeft te komen hoeft een hond dat ook niet.

Het zijn de baasjes die de hond manieren moeten leren.

• Global Moderator

zegt in Gvd net besprongen door twee honden, broek helemaal viezz:

Honden zouden altijd aan de lijn moeten lopen of ze nu gevaarlijk gedrag laten zien of niet. Niet iedereen is ervan gediend om modderpoten tegen zich aan te krijgen.

Mijn reactie zou een harde trap in de buik van de hond zijn. Net als een mens niet ongevraagd aan mij hoeft te komen hoeft een hond dat ook niet.

Dat spreekt elkaar lekker tegen, trap dat baasje in z’n pens dan.

• Admin

@eximius zegt in Gvd net besprongen door twee honden, broek helemaal viezz:

Honden zouden altijd aan de lijn moeten lopen of ze nu gevaarlijk gedrag laten zien of niet. Niet iedereen is ervan gediend om modderpoten tegen zich aan te krijgen.

dat dus.

Alsof het hondje er iets aan kan doen dat het baasje een luie flikker is en de hond niet aan de lijn doet.

• @keen zegt in Gvd net besprongen door twee honden, broek helemaal viezz:

@eximius zegt in Gvd net besprongen door twee honden, broek helemaal viezz:

dat dus.

Alsof het hondje er iets aan kan doen dat het baasje een luie flikker is en de hond niet aan de lijn doet.

Precies!

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.