KEEN

Het shamen van te dikke/dunne mensen

• Hoi Keeners,

Ik vraag me een ding af. Oordelen jullie mensen wanneer ze een buiten de norm gewicht hebben? Onbewust of bewust doen we dit denk ik allemaal wel.

Ik zelf denk gelijk bij Amerika aan te dikke mensen, en als ik dan een video zie van een dik iemand die omvalt en niet meer op kan staan, bevestigd dat alleen maar mijn mening, terwijl ik soms ook video’s zie van dikke mensen die juist hele gave dingen doen. Dan moet ik mezelf ook echt even mentaal een klap geven, omdat ik dan denk “ohja, dat zijn ook gewoon nog mensen”. Best erg eigenlijk. Ik probeer zelf altijd zo min mogelijk te oordelen, maar ik doe het toch zelf. Ik heb ook geen perfect gewicht.

Ook merk ik dat er bij mensen snel een oordeel klaar staat als iemand te dun is. Misschien zelfs nog veel heftiger. Tegen een dik iemand ga je niet zo snel zeggen, vreet nou eens wat minder, maar tegen een te dun persoon weer wel. Soms kunnen mensen er ook gewoon heel weinig aan doen, moet je je voorstellen hoe lullig dat voelt?

Zou een werkgever ook iemand afwijzen omdat deze persoon te dik/dun is?

Wat denken jullie?

• Ik denk dat een werkgever dat kan doen, aangezien deze persoon sneller meubilair zal laten slijten, overigens mag je niemand op basis van uiterlijk afwijzen dus het ligt eraan of de werkgever een goed excuus heeft om iemand anders aan te nemen of deze persoon af te wijzen

• Global Moderators

@pc-master-race zegt in Het shamen van te dikke/dunne mensen:

Ik denk dat een werkgever dat kan doen, aangezien deze persoon sneller meubilair zal laten slijten, overigens mag je niemand op basis van uiterlijk afwijzen dus het ligt eraan of de werkgever een goed excuus heeft om iemand anders aan te nemen of deze persoon af te wijzen

Ja maar als je 20 kilo teveel weegt en je reet is 2x zo groot dan heb je netto minder kilo’s per vierkante centimeter zitoppervlak, dus dan slijt het juist niet sneller.

Of wordt het nu te technisch.

Wat betreft het topic, iedereen oordeelt op uiterlijk, of dat nou bewust of onbewust is.
    Er zullen vast ook werkgevers zijn die uiterlijk mee laten tellen in hun beoordeling.

• Onbewust zal iedereen oordelen,
    wat je er bewust mee gaat doen is aan de persoon zelf.
    Ik denk dat de meeste mensen meteen aan de gezondheid van die persoon zullen denken.
    Licht er ook aan waar je geboren bent in elk land zullen mensen er anders over denken.

maar goed dat we allemaal anders zijn :D haha

• @pc-master-race zegt in Het shamen van te dikke/dunne mensen:

Ik denk dat een werkgever dat kan doen, aangezien deze persoon sneller meubilair zal laten slijten, overigens mag je niemand op basis van uiterlijk afwijzen dus het ligt eraan of de werkgever een goed excuus heeft om iemand anders aan te nemen of deze persoon af te wijzen

Sneller Meubilair slijten :’) Als daarom iemand niet word aangenomen zou wel belachelijk zijn

• @chaussettes zegt in Het shamen van te dikke/dunne mensen:

Sneller Meubilair slijten :’) Als daarom iemand niet word aangenomen zou wel belachelijk zijn

het is een mogelijk heid he, bedrijven denken meestal alleen in geld