KEEN

Tarot

• Admin

Volgens de officiële beschrijving is tarot een kaartspel dat gebruikt wordt voor kaartleggen en waarzeggerij. Dat is waar, maar er zitten nog wel wat haken en ogen aan.

Inzicht
    Het krijgen van een tarot reading kun je zien als een manier om met behulp van symboolkaarten inzicht te krijgen in verschillende aspecten van je dagelijkse leven. Je kunt een reading krijgen over bijvoorbeeld: Liefde, werk, school, relaties met familie, je eigen ontwikkeling. Je kunt ook gaan voor een algemene reading, hierbij geef je zelf niet aan wat het onderwerp wordt maar kijk je gewoon wat de kaarten je te zeggen hebben.

Toekomst
    Wat de tarot in ieder geval niet is, is een manier om de toekomst te voorspellen. Dat zou alleen kunnen wanneer we zouden leven in een wereld waarin alles vaststaat. Wanneer vrije wil geen optie is, en jij met de beslissingen die je neemt geen enkele invloed hebt over de dingen in je leven. Tarot laat je mogelijkheden zien gebaseerd op de situatie zoals die is op het moment van het krijgen van de reading. En zoals we allemaal weten, kunnen situaties snel veranderen.

Verantwoordelijk
    Tarotkaarten zeggen jou nooit wat je moet doen en wat je moet laten. Jij bent zelf verantwoordelijk voor je eigen leven. De tarotkaarten kunnen je helpen om inzicht te krijgen in bepaalde kwesties. Laat een tarot reading nooit de enige allesomvattende leidraad zijn bij een beslissing die je neemt.

Mijn decks
    Ik zal jullie alvast laten zien met welke kaarten ik vooral werk. Het zijn in totaal 4 decks.

Osho Zen Tarot

0_1510131322301_d8b58d57-18a5-43cf-b80f-33051eeb7ed9-image.png
    Meer over de Osho Zen tarot klik hier

Witches Tarot

0_1510131630342_735da9ee-4491-4a02-a759-e8fd3e322344-image.png

Meer over Witches tarot klik hier

Wild Wisdom of the Faery Oracle
    Orakel kaarten zijn anders dan tarot kaarten. Een standaard tarot deck heeft 78 kaarten met vaak niet veel tekst erop. Een orakel deck heeft een stuk minder kaarten (vaak tussen de 20 en de 40 ergens) zijn vaak heel groot, en hebben ieder een korte boodschap erop staan. Dit zijn mijn orakel kaarten:

0_1510132002409_2f52d6de-a437-4374-9b2c-6ec59dad41d5-image.png

Meer over Faery Oracle klik hier

Middia Lenormand
    De lenormand kaarten zijn weer een andere tak in het kaartlezen. Het verschil tussen lenormand en tarot zit hem in verschillende dingen. Zoals tarot standaard 78 kaarten heeft, zo heeft een lenormand deck standaard 38 kaarten. Mijn lenormand deck heeft 39 kaarten omdat dit deck de Happy Squirrel kaart bevat. Deze kaart word aan lenormand en tarot decks toegevoegd naar aanleiding van een aflevering van de simpsons! Dat stukje uit die afleverinng kun je hier vinden.
    Er is ook een verschil in het lezen van de kaarten. Tarot kaarten kunnen over het algemeen op zichzelf gelezen worden, ze hoeven niet met elkaar gecombineerd te worden. Lenormand daarintegen is alleen te lezen in combinaties, je combineert altijd 2 kaarten om tot 1 beschrijving te komen. Dit zijn mijn Lenormand kaarten:

0_1510132420094_89489e67-e83f-42d1-8bb3-b5bf98e271f3-image.png

Meer informatie over de Middia Lenormand vind je hier

De Reading
    Zoals jullie misschien al begrepen hebben geef ik voor Keenovember een reading weg. Als jij de gelukkige winnaar van die reading bent, houdt dan het volgende in gedachten: Je hoeft me niks over jezelf of je situatie te vertellen, maar hoe meer je mij vertelt over de situatie hoe beter ik de kaarten kan lezen voor je. Die keuze ligt helemaal bij jezelf. Je kunt er natuurlijk van uit gaan dat alles wat er tijdens de reading gezegd en besproken wordt vertrouwelijk behandeld wordt en tussen ons blijft.
    Ik ga de reading online geven. Dit kan gewoon via de keenchat, via email, via discord, wat jij maar prettig vind.

Nog vragen?
    Als iemand na aanleiding van dit topic nog vragen heeft over tarot, over een reading, over iets wat hier ook maar een beetje mee te maken heeft, kom maar op! Ik zal mijn best doen alles te beantwoorden.

• Blogger

Je hebt echt mooie decks :o

• Admin

@snoetie Er zijn zoveel verschillende mooie decks, als je de deck art interessant vind zeker de moeite waard om eens naar te kijken. Kijk vooral op Etsy en Kickstarter ;)

• wat gaaf zeg, heb nog niks gevonden

• Blogger

@chaussettes zegt in Tarot:

wat gaaf zeg, heb nog niks gevonden

ik ook niet helaas

• Global Moderators

De dwaas is gevonden! Dat ben ik! 😅

Een van mijn beste vrienden doet dit ook.
    Ben nog niks tegengekomen op de site.

• nou kan hem niet vinden P:

• Blogger

Ik klikte keihard op de avatar van @MC tot het tot me doordrong

ik moet beter gaan slapen

• Global Moderators

@snoetie zegt in Tarot:

Ik klikte keihard op de avatar van @MC tot het tot me doordrong

ik moet beter gaan slapen

hahahahaha

• Ik heb er een gevonden de zon.

• De GELIEFDEN gevonden in seks enzo :’) is dat toeval of kan die alleen daar voorkomen? @Wicket

• 3e kaart gevonden.De KEIZERIN

• Admin

@vieze-fred dat was geen toeval nee ;)

• Admin

@Vieze-Fred de maan nog niet gevonden?

• 4e kaart gevonden. De MAAN.

Maar het lijkt heel veel op een zon, maar de tekst die eronder stond was de maan.

poTdZyXm.png

Hetzelfde maar dan anders