25-06-2018 ~ 03:18
Helaas is er iets mis gegaan met een kleine update waardoor het menu aan de bovenkant er wat vreemd uitziet. Zondagmiddag zal hier een fix voor komen en is het tegen de avond opgelost. Zeiken mag hier!!

Mijn slechte ervaring met paddo's

• Toen ik 15 was heb ik met een groep vrienden paddo’s gebruikt. We waren jong en onervaren op het gebied van drugsgebruik en een van ons had op TV een programma gezien hoe het was om paddo’s en truffels te gebruiken.

Een vriend kende iemand die aan paddo’s kon komen. Hij kocht ze in de smartshop wat toen nog legaal was. We hebben ons een beetje laten informeren hoe we deze het beste konden gebruiken en gingen die avond naar het huis van een vriend om de paddo’s daar te nuttigen.

We waren met 4 man nadat iemand besloot om niet op te komen dagen. Daarom hadden we iets meer per persoon. Het was voor mij de eerste keer dat ik drugs gebruikte, maar door de verhalen die vrienden vertelde die ze vaker gebruikte leek het mij ook wel leuk om dat meegemaakt te hebben.

De naam van de paddo’s die we aten weet ik niet meer. Maar ze smaakte heel anders dan champions. Ze hadden dezelfde struktuur maar waren qua smaak actiever.

Nadat we allemaal de paddenstoelen gegeten hadden zijn we elkaar een beetje op gaan fokken door te doen alsof we extreem van de kaart waren.

Ons werd door een vriend gezegd dat als je alcohol dronk nadat je de paddo’s had gegeten dat het effect dan veel leuker was. Dit bleek later juist averechts te werken maar dat wisten wij niet.

Opeens voelde het alsof ik in een tunnel zat. Het geluid vervormde en de muziek klonk een beetje als “wah-wah-wah-wah”. Ik merkte dat ik in paniek raakte. Maar mijn vrienden dachten dat ik het acteerde oimdat we elkaar kort daarvoor nog aan het opfokken waren alsof we in een bad trip zaten.

Toen ik uiteindelijk op de grond ging liggen met mijn handen voor mijn oren drong het bij mijn vrienden door dat het menens was. Ik weet niet meer precies wat ik zei en wat ik deed maar het voelde alsof ik in de wereld van Alice in Wonderland was aangekomen. Muren begonnen te praten, en de rook van sigaretten maakte allerlei vormen. Ik durfde mijn ogen niet meer open te doen. Gezichten van mijn vrienden herkende ik nauwelijks meer.

Ik heb een half uur op de grond gelegen toen mijn vrienden het alarmnummer belde en vertelden wat ik had gebruikt en wat ze moesten doen. Ik kreeg het niet helemaal mee, maar toen de ambulance arriveerde raakte ik weer in paniek en begon ik om me heen te slaan omdat ik dacht dat ik ontvoerd werd.

Ik heb geen idee wat er in de ambulance is gebeurd. Het leek als een soort kermisattractie. Volgens vrienden begon ik vanaf dat moment alleen maar wartaal uit te slaan en was er geen touw aan vast te knopen. Het leek wel of ik willekeurige woorden aan het voorlezen was van een schoolbord (zoals een vriend dat zei).

Eenmaal op de spoedhulp kreeg ik wat testjes en hielden de broeders mij rustig. Na een uur ofzo kwamen mijn ouders mij en een vriend die mee was gegaan ons ophalen. Mijn ouders kregen informatie mee we hadden gedaan die avond en daarna ging het langzaam weer iets beter met me. Ik was nog wel licht en vaag in mijn hoofd maar had het idee dat het aan het zakken was.

Toen ik thuis was en wilde gaan slapen heb ik nog heel even 5 minuten nare gedachtes gehad over de dood en hoe het kan dat je leeft en vage shit. Maar toen ben ik in slaap gevallen en begin van de middag weer opgestaan en ik voelde me weer kiplekker.

Heel soms schrik ik nog wakker als ik een nachtmerrie heb van beelden die ik ook zag toen ik in die trip zat. Maar dat is slechts 3 of 4 keer per jaar. Het is dan maar 1 keer en daarna is het weer weg en kan ik verder slapen.

De grootste fouten die wij hadden gemaakt waren.

• Alcohol combineren met paddo’s
    • We fokte elkaar op en deden alsof we tripte voordat de paddo’s zijn werk deden.
    • Er was niemand nuchter, we waren allemaal onder invloed van drank en paddo’s. Het had slechter af kunnen lopen.

Alcohol gebruik ik nog regelmatig. Maar paddo’s heb ik nooit meer gebruikt. Heel soms gebruik ik nog XTC op een feestje maar daarmee nooit slechte ervaringen gehad.

• Wat heftig. Sommige mensen slaan echt over in een psychose wanneer ze hallucinerende middelen gebruiken. Goed dat je er nog zo vanaf bent gekomen, en fijn dat je vrienden de hulpdiensten hadden ingeschakeld.

• Wist niet dat je op paddo’s zo heftig kon reageren. Heb ze zelf aantal jaren geleden gebruikt maar nooit heftige trips van gehad.