Waar zijn kinderen het meest bang voor? (de verhaaltjes)

• Admin

Elk kind is wel ergens bang voor. Soms durven kinderen dit niet te vertellen of ervoor uit te komen, maar gelukkig hebben de meeste kinderen antwoord gegeven toen ik ze vroeg: “Waar ben jij nou het allerbangst voor?” Ik heb deze vraag aan ongeveer 100 kinderen gesteld. Het aantal jongens en meisjes was ongeveer gelijk en de leeftijd was tussen de 8 en 13 jaar.

0_1507733053855_bang.png

Op de vraag “Waar ben jij nou het allerbangst voor?” gaven de kinderen deze antwoorden:

10. Ruzie/ouders die ruzie maken.
    09. Spinnen.
    08. Onweer.
    07. Enge dingen uit films.
    06. Vuur of dat het huis in brand vliegt.
    05. Ik ben nergens bang voor.
    04. Ziek worden.
    03. Bang dat er iets onder het bed zit. (monsters, spoken, geesten, etc…)
    02. Donker.
    01. Clowns.

Nou komen ene paar leuke verhaaltjes. De namen van kinderen zijn vervangen door andere namen i.v.m de privacy van het kind.

KEEN: Waar ben jij nou het allerbangst voor?
    Rick: Bang?
    KEEN: Ja, iedereen is wel ergens bang voor toch?
    Rick: Ik ben een jongen ik ben nergens bang voor. Als ik bang zou zijn dan was ik een meisje.
    KEEN: Mogen jongens niet bang zijn?
    Rick: Nee, jongens zijn niet bang en mijn papa is ook niet bang.
    KEEN: En je mama?
    Rick: Mijn mama wel. Dat is een meisje.

Saar: Ik ben bang voor donker.
    KEEN: Dat is ook best eng. Waar ben je dan precies bang voor in het donker?
    Saar: Ik ben bang dat ik dan niks zie of dat er dan een man achter mij aan komt.
    KEEN: Dat is ook griezelig. Maar is dat al een keer gebeurd?
    Saar: Ja.
    KEEN: Wanneer is dat gebeurd dan?
    Saar: Toen we met alle kinderen van school in het donker op straat liepen met Halloween.
    KEEN: Ja maar Halloween is ook superspannend. Dan is alles een beetje eng. Wat gebeurde er toen?
    Saar: Toen kwam er een man op mij af die eruit zag als een zombie.
    KEEN: Wat heb je toen gedaan?
    Saar: Ik heb toen tegen die man geschopt en toen was ik niet meer bang voor die man. Maar nog wel in het donker.

Akil: Ik ben bang voor mannen met schmink op hun hoofd.
    KEEN: Mannen met schmink op hun hoofd?
    Akil: Ja, die optreden in circus. Ik weet niet de naam.
    KEEN: Je bedoelt clowns. Die mensen aan het lachen proberen te maken.
    Akil: Ja man, die zijn zo eng ik ga daar niet bij in de buurt komen.
    KEEN: Waarom vind je ze eng?
    Akil: Omdat die met taarten gooien en ik wil niet vies worden, moet mijn moeder kleren wassen en is ze boos op mij.

Dasa: Ik ben bang voor brand in ons huis.
    KEEN: Dat is ook wel heel erg eng. Heb je dat eens meegemaakt?
    Dasa: Ja, ik heb dat gezien.
    KEEN: oh, wat erg meid. Dat wist ik niet. Waar heb je dat gezien?
    Dasa: Op YouTube. Daar deden ze een huis in brand zetten.

Dit waren de leukste antwoorden die ik kreeg van de kids.

Volgende week wil ik een nieuwe vraag stellen aan de kinderen. Weet jij een leuke vraag, drop hem dan in dit topic.

• Leuke verhaaltjes. Jij boft maar met je vrijwilligerswerk. Kom je veel leuke dingen als dit tegen.

De nieuwe vraag.
    Wat wil je worden als je later groot bent?

• @keen zegt in Waar zijn kinderen het meest bang voor? (de verhaaltjes):

Akil: Omdat die met taarten gooien en ik wil niet vies worden, moet mijn moeder kleren wassen en is ze boos op mij.

Wat schattig 😋

• Global Moderator

Vaak komen angsten van kinderen dus wel voort uit iets wat ze meegemaakt hebben

• @chaussettes Een angst ontwikkel je niet uit niets. Je maakt eerst iets mee en later ontwikkel je er angst bij. Het is een wat je lichaam geeft om aan te geven dat iets niet goed is. In tegenstelling tot dieren moet de mens leren waar het bang voor moet zijn om te overleven.

• Global Moderator

@zwitsal zegt in Waar zijn kinderen het meest bang voor? (de verhaaltjes):

@chaussettes Een angst ontwikkel je niet uit niets. Je maakt eerst iets mee en later ontwikkel je er angst bij. Het is een wat je lichaam geeft om aan te geven dat iets niet goed is. In tegenstelling tot dieren moet de mens leren waar het bang voor moet zijn om te overleven.

Voor zover ik weet geldt het ook voor dieren. Onze hond vond als puppy kaarsen en aanstekers heel interessant. Totdat hij een keer met z’n neus er tegenaan zat. Nu is hij bang voor vlammetjes :P

• @eximius Hebben wij ook gehad met onze kat. Hij vond het vlammetje op het gasfornuis heel bijzonder. Hij sloeg er soms tegen met zijn poot maar dit deed hem geen pijn. Tot hij zijn staartje een beetje had verbrand.

Nu komt hij niet meer in de keuken als iemand het gasfornuis gebruikt.

• Mijn dochter is bang voor boefen/ dieven. Zij is over twee maanden 5 jaar. Ze wordt sinds een tijdje midden in de nacht wakker en durft dan niet meer verder te slapen.

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.