Stelling: Iedereen mag kinderen krijgen.

• Moderator

Ik las in een nieuwsbericht dat een vrouw de dikste persoon ter wereld wilt worden. Het record staat momenteel op 445 kilo en dit wilt ze voor haar 32ste bereiken.

Zij en haar vriend hebben daarnaast ook nog een kinderwens. Monica zegt “Ik kan de baby perfect vanuit mijn slaapkamer opvoeden en voor de rest huren we gewoon een nanny in”, zegt Monica. “Niets zal ons doen stoppen om een kind op te voeden. Sommige mensen denken dat onze wens egoïstisch is, maar ik weet zeker dat we goede ouders zouden zijn.”

Wat vinden jullie, mag iemand als Monica een kind krijgen, en is het verantwoord?

• Global Moderator

Iedereen die kan mag in principe kinderen krijgen, of het verantwoord is is een tweede.

• Moderator

Ik vind het helemaal nog niet zo’n slecht idee dat je een test moet doen voordat je kinderen mag krijgen

• Ben ook absoluut voor een test…maar om zoiets realistisch te maken is een ander verhaal.
    Er kan zo veel mis gaan in de realiteit ook bij mensen die een gezond verstand hebben.

• Wat als iemand de regel breekt en toch een kind krijgt? Abortus? Adoptie?
    • Wanneer ben je competent genoeg voor de ouder status, welke achtergrond moet je hebben met opvoeding, wat is je prioriteit voor het kind, hoe stabiel is de relatie tussen de partners.

Er zijn uiteindelijk zo veel dingen om aan te denken, en zelfs al controleer je alles dan kan het nog fout gaan…en zelfs als het fout gaat…kunnen er nog wonderkinderen uit groeien.
    In Noord Korea zie ik zoiets als dit nog wel met effect in gaan (daar is het er overigens al op een bepaalde manier), maar hier…neh.

• Mensen met een mentale zware beperking horen geen kind te krijgen.

Aanmelden om te reageren

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.