Tiener dwingt jong musje sigaret te roken

• Een Russische tiener heeft zich de woede van sociale media op de hals gehaald. Hij zette foto’s van een jong musje online waarop hij het vogeltje dwingt een sigaret te roken.

De 18-jarige Victor Avdeev leek het een leuk idee om een baby mus een brandende sigaret in de bek te steken en het vervolgens online te gooien. Daar bleef het niet bij. Op een andere foto is te zien hoe het vogeltje een aangestoken lucifer in zijn bek heeft. Verder zou een vriendin van de Rus een veertien minuten durende video op internet hebben gezet, waarin Avdeev het arme beestje verder mishandelt, meldt de Daily Mail. Het filmpje werd later offline gehaald.

Op sociale media werd er met woede en afkeer gereageerd op de beelden. Velen hoopten dat Avdeev opgespoord en vervolg zou worden. Zo reageert iemand: ‘Dit figuur heeft geen verstand en geen schaamte. Als je zoiets op sociale media zet, graaf je je eigen graf. En eerlijk gezegd, verdient hij gestraft te worden.” Een ander wenst de Rus een prettig verblijf achter tralies toe: “Hoe dom is hij. Ik hoop dat hij klappen krijgt in de gevangenis.” Ook een woordvoerder van de lokale dierenbescherming zag de video. Hij beschreef het als “een manifestatie van sadisme”.

Volgens lokale media kan de mishandelaar een boete krijgen van omgerekend zo’n 1.250 euro of een celstraf van één jaar.

Nieuwsblad.be

• Haha een boete van omgerekend 1.250 euro is 87.624,13 roebel.
    Gezien die russen gemiddeld maar omgerekend 3 euro per uur verdienen gaat hij dit nooit kunnen betalen.
    Veel succes in een Russische gevangenis knul.

• Global Moderators

Ik snap dat echt niet, hoe haal je het al in je hoofd om zoiets te doen? En dan onder je eigen naam posten. Nouja, doe dat laatste vooral zou ik zeggen :p maakt het de politie makkelijker

• Waarom kunnen jongeren onschuldige dieren nooit met rust laten?

• Global Moderators

@king zegt in Tiener dwingt jong musje sigaret te roken:

Waarom kunnen jongeren onschuldige dieren nooit met rust laten?

Precies dat.

Doet me trouwens ook wel een beetje denken aan dit filmpje:

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.