irreële dingen waar je bang voor bent

• Iedereen is wel eens bang en iedereen heeft angsten. Maar soms ben je bang voor iets waar je niet bang voor hoeft te zijn.

Ik was als kind heel bang om naar de WC te gaan. Ik vond het doorspoelen een eng geluid en ik dacht dat als je niet stil bleef zitten meegezogen werd in het gat. Nu ik volwassen ben ben ik hier natuurlijk niet meer bang voor maar vroeger was het een hel om naar het kleine kamertje te gaan.

Voor welke dingen zijn jullie bang of bang geweest?

• Global Moderators

Dat ik mijn trommelvliezen doorprik zodra ik ze schoonmaak met een wattenstaafje :p

• Ik was vroeger bang voor bliksem en onweer. Dat ik geraakt zou worden en dat ik dan in een klap dood zou zijn.

• Global Moderators

Al mijn hele leven bang om naar buiten te gaan. Waar het vandaan komt weet ik niet. Maar het is een onderdeel van mijn leven geworden.

• Ik was vroeger bang voor de wasmachine. Als mijn moeder de wasmachine aan had gezet dan durfde ik niet meer op de badkamer te komen. Toen ik 8 of 9 jaar was toen was ik er niet meer bang voor.

Ik was er bang voor omdat wij een wasmachine hadden die best veel geluid maakte als hij begon met centrifugeren en dan was ik bang dat de wasmachine ontplofte.

• Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 8 jaar was. Ik ben toen bij mijn moeder gaan wonen omdat mijn vader geen vaste woon en verblijfplaats had. Ik vond het niet leuk dat mijn vader weg ging en ik snapte het ook niet helemaal als kind. Ik was zo bang om mijn moeder ook te verliezen dat ik bij haar in bed bleef slapen tot mijn 14e jaar. Toen ineens van de ene op de andere dag ik me daar te oud voor voelde en terug ging naar mijn eigen kamer waar ik al bijna 6 jaar niet meer in had geslapen.

Het is een irreële angst, maar als kind voelde ik de angst wel om mijn moeder kwijt te raken. Daarom wilde ik haar zo dicht mogelijk bij mij hebben.

• Admin

De tandarts. Ik weet niet waarom, ik kan het niet verklaren, maar ik ben er verschrikkelijk bang voor.

• @wicket zegt in irreële dingen waar je bang voor bent:

De tandarts. Ik weet niet waarom, ik kan het niet verklaren, maar ik ben er verschrikkelijk bang voor.

Heeft u een vriend of iemand die u volledig kan vertrouwen?

• Admin

Ja. Maar dat maakt het niet makkelijker, helaas.

• @wicket zegt in irreële dingen waar je bang voor bent:

Ja. Maar dat maakt het niet makkelijker, helaas.

Het klinkt heel raar wat ik u nu ga zeggen, maar laat iemand waar u zich veilig bij voelt de rol van de tandarts overnemen. Zo kunt u langzaam wennen aan het gevoel dat er niks kan gebeuren als iemand aan of in uw mond bezig is.

Waar u bang voor bent is dat u niet weet wat de tandarts in uw mond gaat doen. Als u al lang bang bent voor de tandarts dan bent u waarschijnlijk ook al heel lang niet meer daar geweest en dan is het steeds moeilijker om de stap te zetten naar de tandarts.

Als u een paar keer oefent met iemand die in uw mond mag komen en uw tanden mag aanraken dan neemt dat uw angst elke keer een klein beetje weg. Als u dat wekelijks een paar keer doet dan bent u voor het einde van dit jaar zo ver om naar de tandarts te gaan.

• Global Moderators

@meneer 1 Heb je voor mij ook advies?

• Global Moderators

@vink Naar buiten gaan :P

Geintje.

Nee maar echt, leg je er niet steeds bij meer, maar probeer constant je grenzen te verleggen. Als het je helpt om er iemand bij te hebben die vertrouwd doe dat vooral. Maar dat zul je al 1000x gehoord hebben

• Global Moderators

@vink zegt in irreële dingen waar je bang voor bent:

@meneer 1 Heb je voor mij ook advies?

Je kan miss veel tips zoeken met pleinvrees of agorafobie.
    Ik ken via me oude werk genoeg mensen die er last van hadden en er bovenop zijn gekomen.
    Tis niet niks, maar er zijn genoeg tips en tricks.

• Ik was als kind bang voor de kapper. Toen ik ouder was ben ik er vanaf gekomen. Waar ik zo bang voor was weet ik niet, maar ik wilde nooit naar de kapper en sliep voordat ik naar de kapper ging slecht.

Het lijkt erop dat je verbinding naar KEEN verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.