KEEN

Peter R. de Vries maakt gehakt van 'schijtlollig slachtoffer' Tim Hofman

• Misdaadverslaggever Peter R. de Vries heeft geen goed woord over voor de werkwijze van BNN-presentator Tim Hofman (29) die gisteren in Nijmegen een gebroken kaak opliep tijdens een gesprek met een vastgoedhandelaar. “Dat Tim gewond raakte heeft hij over zichzelf afgeroepen met een te provocerende, schijtlollige manier van ‘journalistiek’ bedrijven”, aldus De Vries.

Tim Hofman ging voor zijn reportagereeks #Boos met een boze huurder naar het kantoor van ondernemer Ton Hendriks: de verhuurder. Eenmaal binnen stak Hofman twee confettikanonnen af en hij weigerde het pand te verlaten toen Hendriks daar nadrukkelijk om vroeg. Tijdens een woordenwisseling die ontstond zou Hendriks Hofman zó hard in het gezicht hebben geslagen dat de BNN’er zijn kaak brak en gewond raakte aan een jukbeen.

Eigen schuld
    "Eigen schuld, dikke bult", vindt Peter R. de Vries die in RTL Boulevard de handelswijze van Hofman op hoge toon afkeurde. “Hij heeft dit gewoon uitgelokt. Dit was pure provocatie van Tim en dan moet hij niet raar opkijken dat iemand geen trek heeft in zijn manier van optreden.” Volgens De Vries had Hofman kunnen weten dat er iets zou kunnen gebeuren bij het onaangekondigd naar binnen gaan van een gebouw. “En je bent niet goed bij je hoofd als je in zo’n situatie ook nog twee confettikanonnen af laat gaan. Dat is extreem en heeft niks te maken met problemen oplossen. Het is al met al geen journalistieke aanpak maar schijtlolligheid ten faveure van zijn eigen programma.”

Puinhoop
    Wat De Vries betreft heeft Hofman er ‘een flinke puinhoop van gemaakt’. “Het kan best zijn dat een rechter straks tegen Tim zegt ‘u heeft er zelf om gevraagd’.” De Vries vindt verder dat Hofman niet zielig moet doen. “Hij overrompelt mensen en dan moet je achteraf niet kinderachtig zijn.” Een bijna vuurspuwende De Vries waagde zich verder niet aan de schuldvraag. Over de huisbaas in kwestie: “Slaan is nooit goed, maar er kunnen door een rechter bepaalde afwegingen worden gemaakt waardoor Tim de zaak niet zal winnen.”

Lees ook: Tim Hofman na mishandeling in Nijmegen: “Ik moet nu zes weken door een rietje eten”

Zelfverdediging
    Huisbaas Hendriks liet gisteren aan De Gelderlander weten dat hij uit pure zelfverdediging handelde. ,Tim probeerde mij te slaan. Toen sloeg ik terug.’’ De Nijmegenaar gaat aangifte doen tegen de programmamaker wegens huisvredebreuk. ,We hebben Tim drie keer gevraagd te vertrekken, maar dat deed hij niet’’, vertelt Hendriks. Dat Tim Hofman inmiddels in het ziekenhuis zou liggen, vindt Hendriks merkwaardig. “Er was niet eens bloed te zien”, aldus de vastgoedmagnaat.

Politie
    Tegen zakenblad Quote gaf Hendriks nog meer details over het incident op zijn kantoor. “Ik heb drie keer gezegd dat ze naar buiten moesten, maar dat deden ze niet. Vervolgens hebben we de politie gebeld. Hij wilde er nog steeds niet uit en probeerde mij op een bepaald moment te slaan. Toen sloeg ik terug. Als hij gewoon naar buiten was gegaan was er niets gebeurd.”

Kaak
    Tim Hofman kwam gisteren met een Instagramfoto waarbij hij meldde dat zijn kaak in tweeën ligt en dat hij zes weken alleen vloeibaar mag eten. Vandaag deelde hij een kort filmpje met zijn volgers op sociale media. Daarin was hij alweer enigszins lachend te zien. De BNN-presentator heeft vanavond op Twitter kort gereageerd op de zienswijze van Peter R. de Vries. “Als iemand de botten in 't gezicht van Peter ooit stuk slaat tijdens 'n repo neem ik 't voor hem op. en dat meen ik”, schreef Hofman letterlijk. Hij kondigde verder aan donderdag met zijn kant van het verhaal naar buiten te komen.

Aangifte
    BNN en Tim Hofman gaan hoe dan ook aangifte doen tegen de Nijmeegse huisbaas. “Voor de mensen die zich afvragen of we aangifte doen: ja, deze mannen hebben Tim een gebroken kaak geslagen. Dus die doet aangifte. Net als de mensen uit zijn team en BNNVARA”, zo laat de omroep vandaag weten.

De Limburger

• Fancy zo’n linkje er tussen door naar een ander topic. Maar ik snap allebei de kanten van het verhaal wel, maar zodra je een beetje normaal doet bij boos is er ook helemaal niks aan de hand, ze ruimen zelf ook de confetti op als je dit vraagt.

• Voor het eerst in tijden dat ik het eens ben met Peter R de Vries.

• @sander zegt in Peter R. de Vries maakt gehakt van 'schijtlollig slachtoffer' Tim Hofman:

Voor het eerst in tijden dat ik het eens ben met Peter R de Vries.

U vind het correct dat iemand die het opneemt voor het gewone volk zo harde klappen krijgt dat deze breekt?

• zegt in Peter R. de Vries maakt gehakt van 'schijtlollig slachtoffer' Tim Hofman:

@sander zegt in Peter R. de Vries maakt gehakt van 'schijtlollig slachtoffer' Tim Hofman:

Voor het eerst in tijden dat ik het eens ben met Peter R de Vries.

U vind het correct dat iemand die het opneemt voor het gewone volk zo harde klappen krijgt dat deze breekt?

Ik vind het niet slecht dat hij opkomt voor mensen, maar de manier waarop vind ik dan wel weer slecht. geweld keur ik ook af. Het verbaast mij gewoon dat dit nog niet eerder is gebeurd. Als je dit soort volk gaat fucken moet je niet verbaasd reageren als je een keer weerstand krijgt (en dan bedoel ik niet alleen in deze mate). Dit soort mensen kruipen altijd gelijk in de slachtofferrol als ze een keer de verkeerde tegenkomen.

• @sander Ik vind juist dat hij in zijn rol blijft in plaats van een slachtofferrol tot zich neemt. Het klopt inderdaad wat u zegt dat het er vroeg of laat aan zat te komen dat hij klappen kreeg. Maar ik keur zijn wijze van werken niet af. Het is al 50 afleveringen lang een doeltreffende manier van werken die elke keer heeft gewerkt. Dat zegt ook iets goeds over de werkwijze van Tim Hofman dat hij en zijn team het professioneel aanpakken met een kinderlijke uitvoering. Omdat bedrijven en diensten ook vaak spelletjes spelen met haar klanten. Speelt het team van Tim het spelletje gewoon mee.